Intră acum și în grupul de
Spectacolul de teatru „Telmah” sau Hamlet în oglindă, înterpretat marţi seara într-o manieră fabuloasă de actorii teatrului „Mihai Eminescu” din Botoşani, pe scena Casei de Cultură din municipiu, a făcut deliciul publicului sucevean care, timp de două ore şi jumătate, a aşteptat cu sufletul la gură deznodământul poveştii.
Piesa, o adaptare după o idee de Victor Ponizov este o tragedie neshakesperiană în două acte, ce tratează într-o manieră violentă erodarea pe care o produce puterea asupra sufletelor, redând totuşi şi posibilitatea de salvare, care constă în acest caz în aducerea în prim-plan a dragostei şi înţelegerii umane.
Personajul central, Hamlet este cel care până la urmă va decide soarta oamenilor din jurul său, inclusiv a membrilor familiei sale, finalul acestora fiind unul tragic. Spectacolul propune o îmbinare a realului cu spiritualul, personajele intrând adesea în contact cu spiritul persoanelor pe care le au pe conştiinţă, a morţilor care au pierit fără voia lor. Ambiţios şi dornic de a-şi cruţa propria-i viaţă, Hamlet se transformă în criminalul fără scrupule, în final otrăvindu-şi chiar propria mamă.
Cea mai grea sarcină cade pe umerii personajului Horaţio, cel mai bun prieten al lui Hamlet, care dezamăgit de comportamentul inuman şi de faptele amicului său, la îndemnul spiritelor şi a propriei sale conştiinţe va pune capăt măcelului, curmându-i viaţa celui care altă dată i-a fost ca un frate.
Finalul piesei are însă un deznodământ spectaculos, prin care maleficul Hamlet, cu ultimele puteri va reuşi să îi curme viaţa şi lui Horaţio. Aşa i-a sfârşit suferinţa tuturor personajelor implicate în povestea de viaţă a protagonistului…
Din distribuţie au făcut parte actorii: Ioan Creţescu (Hamlet), Sorin Ciofu (Horaţio), Bogdan Muncaciu (Laertes), Gheorghe Frunză (Regele), Volin Costin (Claudius), Irina Mititelu (Gertrude), Cristina Ciofu (Ofelia), Andreea Moţcu (Moartea), Radu Dragoş (Polonius), Eduard Sandu (Guildenstern, Bernardo), Valentin Popa (Rosencrantz, Francesco) şi Cezar Amitroaie (Marcellus).
Scenografia realizată de Mihai Pastramagiu, în concepţia Vladei Belozorenko şi a mişcării scenice asigurate de Victoria Bucun au garantat un spectacol pe cinste, în care viziunea regizorală propune coordonate spaţio-temporale apropiate omului contemporan.
Precizăm că piesa de teatru se bazează pe multă mişcare scenică, diversitate în exprimarea actorilor, multă muzică rock şi pop, ilustraţia muzicală stând la baza unor elemente coregrafice spectaculoase.
Traducerea piesei a fost asigurată de Lucian Băleanu, asistent regie fiind Volin Costin.
Intră acum și în grupul de