Intră acum și în grupul de
Candidatul Pro România la funcția de primar al Sucevei, fostul prefect Florin Sinescu, a prezentat, vineri într-o conferință comună cu candidații Pro România la funcțiile de primar din comunele limitrofe municipiului Suceava, cinci variante alternative care se pot moderniza în cooperare cu localitățile din zonă și care vor putea descongestiona traficul rutier din municipiu.
Fostul prefect a spus că municipiul Suceava este străbătut de două drumuri naționale, DN 2 și DN 17 care sunt extrem de aglomerate, iar accesul în municipiu se face pe aceste două drumuri și câteva drumuri județene ceea ce provoacă blocaje atât la intrarea dinspre Ipotești, Moara, Șcheia sau Mitocu Dragomirnei.
El a arătat că a identificat drumuri care figurează deja ca drumuri de pământ care pot fi modernizate și care să contribuie la descongestionarea traficului rutier în municipiul Suceava și în special la intrările în municipiu.
Sinescu a spus că aceste variante alternative se pot moderniza printr-un proiect în cadrul Zonei Metropolitane în care să intre și comuna Șcheia.
Prima variantă este un drum actual nemodernizat de la Sf. Ilie la Trei Movile, a spus Sinescu precizând că acesta este profilat, este balastat, are o lărgime corespunzătoare și este paralel cu DN 17.
Pe acest traseu se va putea face accesul în cartierul Obcini spre Gura Humorului și invers.
Sinescu a spus că alte zone care necesită multă atenție sunt Pătrăuți și Lipoveni.
Astfel, el a arătat că există un drum nemodernizat care trece pe lângă acumularea Mihoveni și ajunge în strada Aurel Vlaicu, în zona gării.
„Este o stradă înfundată, iar oamenii de acolo s-au plâns că nu există mijloc de transport în comun până în capătul străzii Aurel Vlaicu”, a spus candidatul Pro România.
El a arătat că această rută alternativă face legătura între DN 2 în apropiere de interesecția cu Pătrăuți și trece pe lângă râul Suceava până în apropierea Gării Ițcani.
Un alt drum care face legătura între Lipoveni și Suceava există, dar este modernizat doar parțial și că poat fi pus în funcțiune și modernizat total în cadrul Zonei metropolitane, iar accesul dinspre Mitocul Dragomirnei poate fi mult mai facil având o a doua opțiune.
O altă variantă de drum profilat la o lățime corespunzătoare este din Mitocaș și ajunge în cartierul Burdujeni.
Cea mai aglomerată zonă, cea dinspre comuna Ipotești și că fostul primar Dumitru Corjuc a propus o alternativă care nu a fost încă luată în calcul, respectiv modernizarea unui drum care face legătura între Ipotești și strada Universității.
„Practic, am deschide și strada Universității care astăzi este un drum închis”, a spus Sinescu.
Potrivit acestuia, cei care vin din Ipotești și vor să ajungă în zona Obcini-Areni vor avea o alternativă și nu vor mai fi nevoiți să vină înspre zona Bibliotecii.
Florin Sinescu a explicat că acestea sunt doar câteva exemple de variante de rute alternative pentru decongestionarea traficului în municipiul Suceava care se pot face împreună cu localitățile limitrofe municipiului pe drumuri care există și care pot fi modernizate.
El a arătat că finanțarea se poate asigura din fonduri proprii și fonduri europene, fiind prima parte a unui proiect de interconectare a municipiului Suceava cu localitățile din jur.
Sinescu a spus că a doua etapă o reprezintă dezvoltarea transportului public de călători în zona metropolitană, iar TPL va trebui să devină un operator pe toată această zonă, și să devină o alternativă pentru transportul personal.
Președintele Pro România Suceava, deputatul Cătălin Nechifor, a arătat că în ultimii 16 ani primarul Ion Lungu nu a reușit să realizeze nimic concret în colaborare cu localitățile limitrofe și că singurul proiect de traseu alternativ cu noul pod peste râul Suceava e de fapt un sens giratoriu mai mare care duce tot la mall.
„Ne plimbăm în cerc. E ca în Mister Bean”, a spus Nechifor.
El a subliniat că proiectele prezentate de Florin Sinescu au fost lucrate cu specialiști și sunt fezabile.
Intră acum și în grupul de