Intră acum și în grupul de
Președintele Consiliului Județean Suceava, Gheorghe Flutur, a declarat, luni, la Subiectul Zilei de la News Bucovina că la Autostrada A 7 Siret-București se licitează studiile de fezabilitate și proiectele tehnice pentru tronsoanele Pașcani-Siret, că Autostrada Nordului începe cu șoselele ocolitoare de la Gura Humorului, Câmpulung Moldovenesc și Vatra Dornei și că în acest mandat s-au asfaltat peste 300 de kilometri de drumuri județene și că sunt proiecte în derulare pentru modernizări de noi drumuri județene.
Gheorghe Flutur a spus că ceea ce a depins de el în ceea ce privește infrastructura rutieră a făcut.
„Sunt foarte multe lucruri care s-au făcut, iar cele mai multe sunt șantierele de drumuri. În mandatul ultim am făcut aproape 300 de kilometri de drumuri asfaltați. Ce a depins de mine am făcut și nu cu bani foarte mulți. Anul acesta ne-au dat mai mulți bani din TVA pentru drumuri și asta facem”, a spus Flutur.
El este convins că populația „vrea mai mult și mai mult”, dar a apreciat că ritmul la drumuri în acest mandat a fost în regulă.
„Începem Autostarda Nordului. Autostrada Nordului a început prin descentralizarea centurilor. Așa face lumea civilizată: mai întâi centurile ocolitoare din Humor, Câmpulung și Dorna și scot traficul din orașe. Și atunci, într-o primă etapă, asta se finanțează. Numai centura de la Vatra Dornei este 135 de milioane de euro și are și două tuneluri prin munte”, a spus Flutur.
E a menționat că Guvernul PNL, la insistențele sale a descentralizat aceste proiecte de șosele ocolitoare și că vor fi gestionate de primării, pe bani europeni.
„Sunt pe proceduri. Că dăm drumul la centurile ocolitoare pe bani europeni e o certitudine”, a spus Flutur.
El a subliniat că ritmul de lucru a fost urgentat cât a putut, dar că la unele investiții nu a mai avut cum să intervină.
„Mă întrebați de ce a durat atât de mult centura Sucevei. Nu din cauza mea, ci pentru că ne-au urât cei din București. Când a fost PSD ei spuneau: nu-i faceți mușchii mari lui Flutur la Suceava, să mai aștepte. Și centura Sucevei și a Rădăuțiului, șapte-opt ani de zile întârziere. A fost ca un fel de palmă dată Sucevei”, a spus Flutur.
El a adăugat că intervențiile sale fie de la București, fie de la Cernăuți, fie din Polonia privind necesitatea unei autostrăzi nord-sud devine realitate.
„Se întâmplă astăzi că a fost licitație pentru tronsonul Suceava-Siret și Suceava-Pașcani. Înseamnă doi ani de zile proiectele și exproprierile și în mandatul următor eu asta îmi doresc, să deschidem această autostradă care să ne lege de București”, a spus Flutur.
Intră acum și în grupul de