Intră acum și în grupul de
Prof.univ. dr. Mihai Dimian consideră că autoritățile sucevene ar trebui să aplice mecanisme administrative pentru sprijinirea Aeroportului Suceava care riscă să își piardă din importanță în contextul în care companii aeriene low cost preferă aeroporturile din Bacău sau Iași.
Vă prezentăm integral opinia exprimată de universitarul sucevean:
„Vor mai trece mulți ani până când vom avea autostrăzi care să conecteze Suceava de sudul și vestul țării și, implicit, de vestul Europei. Până atunci însă, aeroportul este principala poartă a noastră către lume și a investitorilor și turiștilor străini către Suceava.
Din păcate pentru Suceava, după ultimele mutări ale Wizz Air și Blue Air, Bacăul ajunge foarte aproape de a deveni principala poartă aeriană pentru regiunea Moldovei, depășind chiar aeroportul din Iași, în timp ce aeroportul din Suceava scade ca importanță.
Bacăul are avantajul geografic al unei poziții centrale pentru regiunea Moldovei precum și faptul că locuitorii unei regiuni sărace apelează preponderent la companii aeriene low-cost, care caută astfel costurile cele mai scăzute și nu neapărat calitatea infrastructurii.
Avantajul geografic este amplificat în această perioadă în care fluxul de persoane din Ucraina și Republica Moldova este limitat, însă există mecanisme administrative prin care să sprijinim Aeroportul în această perioadă, dacă ne preocupăm.
Doar ca exemplu, preiau un paragraf dintr-un comunicat al lui Ilie Bolojan, primarul de la Oradea: „Derulăm o procedură de selecție, în parteneriat cu aeroportul, pentru reluarea zborurilor externe. Având toate aprobările necesare, ar urma să acordăm subvenții companiilor aeriene care ar lega Oradea de alte aeroporturi europene în anii următori. Suma de 1 milion de euro, aprobată de Comisia Europeană și Consiliul Local Oradea, poate fi accesată de maximum 3 companii. „
Intră acum și în grupul de