Intră acum și în grupul de
Deputatul PSD de Suceava George Șoldan a solicitat ministrului Educației, Sorin Cîmpeanu, să răspundă mai multor întrebări legate de viitorul actualelor generații care se confruntă cu lipsa unei educații corespunzătoare generată de situația pandemică.
„Este tot mai clar faptul că, în ultimul an, copiii au devenit marii perdanți ai crizei provocate de pandemia COVID-19. Am văzut cum generații întregi de copii nu au mers la grădiniță și școală, nu au învățat primele litere, nu știu cum să țină un stilou în mână și nu s-au bucurat de căldura dascălilor, la fel cum nu au putut prinde gustul noilor materii învățate în clasa a cincea, a opta sau a unsprezecea”, a transmis George Șoldan.
El a arătat că elevii nu știu cum se vor desfășura examenele de final de ciclu și că sunt copii care nu au avut tablete și nici cursuri remediale.
„Foarte mulți copii au fost uitați de autorități. Îndeosebi copiii care provin din medii sociale cu probleme. Ce viitor credeți că vor avea acești copii? Este tot mai clar că elevii din medii defavorizate vor fi din ce în ce mai săraci și prăpastia dintre ei și copiii cu posibilități materiale bune va crește din ce în ce mai mult” , a spus Șoldan.
Parlamentarul social-democrat sucevean i-a transmis ministrului Educației că este pus în pericol viitorul țării din cauza acestei situații.
„Astăzi pierd acești copii, mâine va pierde întreaga Românie! Vreți să faceți economii pe termen scurt la buget sau vreți să îngropați viitorul țării?”, a întrebat deputatul.
George Șoldan l-a întrebat pe ministrul Educației că are puterea să se uite în ochii acestor copiii și ce le poate spune.
„Oare le puteți spune că s-a „comunicat deficitar”? Adevărul este că în funcția în care sunteți nu trebuie doar să comunicați seară de seară la televizor, ci să faceți ca această prăpastie dintre copiii sărăci și cei bogați să dispară sau măcar să fie mai mică”, a adăugat parlamentarul sucevean.
El i-a reamintit lui Sorin Cîmpeanu că prin Constituția României sunt garantate dreptul la educație și sănătate, fără discriminare.
„Oare ce nu ați înțeles de aici? Se pare că niciunul dintre aceste principii fundamentale nu a fost respectat: nici dreptul la educație, nici la sănătate și nici la șanse egale. Înțelegem că uneori este „regulamentar” un metru pătrat între elevi, alteori un metru și jumătate sau chiar mai mult. Am înțeles că ați aruncat problema „în curtea” primăriilor. Dar cine plătește pentru „pepsiglas”, dezinfectant, măști, produse de curățare? Tot primăriile? Aici, iarăși, copiii din mediile defavorizate, cu primării sărace, vor fi cei mai dezavantajați. Asta e democrația dvs.? Așa vreți să construiți o nouă generație?”, a mai întrebat Șoldan.
Deputatul sucevean i-a solicitat ministrului Educației să prezinte măsurile aplicate de Ministerul Educației pentru a reduce diferențele dintre copiii din mediile defavorizate și familiile înstărite.
Totodată, Șoldan cere ministrului să menționeze care este sprijinul acordat primăriilor și fiecărei școli în parte pentru a putea lua măsuri de protecție a elevilor și a întreg personalului în pandemie?
Mai mult, el vrea să afle cum intenționează ministerul să protejeze sănătatea elevilor și a cadrelor didactice în perioada următoare
„Pe ce studii științifice se bazează decizia de a deschide școala în forma propusă de Ministerul Educației? Președintele țării, Klaus Iohannis, a insistat să redeschideți școlile, fără să aibă garanții clare din partea specialiștilor că elevii și profesorii nu sunt expuși riscurilor de îmbolnăvire”, a mai spus Șoldan.
Deputatul sucevean mai dorește să fie prezentat și modul în care vor fi organizate examenele de final de ciclu.
Intră acum și în grupul de