Intră acum și în grupul de
Vicepreședintele regional al PNL, deputatul de Suceava Ioan Bălan, susține, într-o declarație politică în Parlament că se impune ca în perioada următoare să fie modernizată rețeua națională e căi ferate, subliniind că Uniunea Europeană acordă o atenție sporită și susținere financiară proiectelor mai puțin poluante.
„Aproape săptămânal ne vin vești foarte bune cu privire la progresul proiectelor majore din infrastructura rutieră de transporturi din toată țara: lucrări care avansează mai rapid decât calendarul stabilit inițial pentru unele proiecte, finalizarea licitațiilor și începerea lucrărilor de execuție pentru alte proiecte care au tergiversat ani de zile, finalizarea studiilor și a proiectelor pentru autostrăzi, centuri ocolitoare și drumuri expres, la care nu ne mai așteptam”, a declarat Ioan Bălan.
Parlamentarul liberal sucevean a subliniat că Guvernul PNL a reușit, în anul 2020, în timpul celei mai severe crize sanitare și economice, să deblocheze toate proiectele majore din infrastructura rutieră de transporturi și să deschidă calea către dezvoltarea echilibrată a tuturor regiunior istorice ale țării. „Actualul Guvern are sarcina majoră de a menține același ritm și anul acesta și în anii următori. Astfel, dorința noastră de a avea o infrastructură rapidă și modernă de transporturi rutiere poată să prindă contur până în anul 2024”, a spus deputatul sucevean.
Ioan Bălan le-a mai spus colegilor parlamentari că dacă PNL a reușit să genereze o cale sigură și corectă pentru construcția de autostrăzi și drumuri expres, atunci în perioada imediat următoare ar trebui ca eforturile să fie concentrate pentru găsirea de soluții financiare și tehnice în vederea modernizării rețelei naționale de căi ferate și pentru salvarea companiilor naționale de căi ferate.
„Cunoaștem cu toții că o cale ferată modernă, pe care circulă trenuri noi, oferă deplasarea călătorilor mult mai rapid decât pe autostrăzi, mult mai ieftin și mult mai sigur. Mai mult decât atât, o cale ferată modernă și rapidă, este prietenă cu mediul, pentru că poluează mult mai puțin, în condițiile în care preia o parte consistentă din traficul de mărfuri și de călători care astăzi se desfășoară pe cale rutieră. Așadar, avem atât argumente de eficiență economică, cât și argumente în fața finanțatorilor europeni, care, acordă o atenție sporită și susținere financiară proiectelor mai puțin poluante”, a menționat Ioan Bălan.
Deputatul liberal a reamintit că ăn ultimul deceniu, transportul feroviar din România a reprezentat bătaia de joc a guvernelor PSD.
„Incompetenții care mâzgăleau harta țării cu tot felul de povești privind infrastructura, au dus în prag de faliment companiile naționale de marfă și călători, nu au alocat bani nici măcar pentru modernizarea trecerilor la nivel cu calea ferată, au închis sub falsul pretext al eficientizării zeci de rute feroviare, lăsând zeci de localități în izolare. La fel de grav este faptul că mare parte din infrastructura feroviară și materialul rulant a ajuns la fier vechi”, a arătat deputatul.
Ioan Bălan a mai spus că se cunoaște ce a reprezentat în trecut transportul feroviar în România și în ce stadiu de degradare a ajuns astăzi după atâtea decenii de guvernare socialistă.
„De aceea, cred cu putere că actualul Guvern are datoria de a demara elaborarea proiectelor și de a le prioritiza, astfel încât reabilitarea rețelei naționale feroviare să poată începe chiar din acest an. Resurse financiare sunt disponibile prin Mecanismul european pentru redresare și reziliență, prin bugetul multianual al UE 2021-2027, prin alte mecanisme de finanțare a infrastructurii, cum este Connecting Europe Facility. Am toată încrederea că actualul Guvern își va concentra energiile în acest sens, iar anul 2021 să însemne pentru România punctul de cotitură în refacerea infrastructurii naționale de transporturi pe calea ferată”, a conchis Ioan Bălan.
Intră acum și în grupul de