Intră acum și în grupul de
Deputatul USR de Suceava, Radu Ciornei, a declarat, joi, la Subiectul Zilei de la News Bucovina că, alături de senatorul George Mîndruță și alți parlamentari USR, urmărește săptămânal progresele făcute în ceea ce privește drumurile de mare viteză din zona Moldovei.
„Sunt la CNAIR aproape în fiecare săptămână alături de parlamentari din județele Moldovei și analizăm progresul. Luăm autostradă cu autostradă, A 7, A 8, Autostrada Nordului și vedem tronson cu tronson. Ce ați spus că realizați săptămâna aceasta? X foraje, în perimetrul cutare. S-au realizat? Da/Nu! Stați să vedeți că nu avem freză, stați să vedeți că nu avem laborator, stați să vedeți că nu s-a realizat”, a relatat Ciornei cum se desfășoară aceste întâlniri.
El a arătat că la aceste discuții participă toți cei implicați și că unde se întâlnește o problemă ministrul Transporturilor cere lămuriri și solicită soluționări rapide ale situațiilor.
În ceea ce privește finanțare prin PNRR a autostrăzilor, deputatul Radu Ciornei a spus că se încearcă să fie finanțare capetele autostrăzii A 8.
„Încercăm să luăm cât de mult putem pe acest plan”, a spus deputatul.
El a arătat că pe tronsoanele până la Pașcani se va începe licitația până la sfârșitul anului și că, deocamdată, se oprește la Pașcani pentru că la tronsonul Pașcani-Suceava-Siret abia acum a începe să se lucreze la studiul de fezabilitate.
Ciornei a menționat că în ultimii 12 ani „a fost o frenezie” legată de proiectele de autostrăzi care erau prezentate pe hărți din care nu s-a realizat nimic și că toate nemulțumirile sunt acum vărsate pe ministrul transporturilor, Cătălin Drulă.
„În trei luni de zile a mișcat mai mult decât toți miniștri PSD”, a spus Ciornei.
În ceea ce privește Autostrada A 7 pe tronsonul Pașcani-Suceava-Siret problema e că acesta era prevăzut ca drum expres și nu autostradă.
„Poate fi autostradă, dar trebuie să vină analiza de la Jaspers”, a spus Ciornei care a menționat că proiectarea actuală se face la profil de autostradă.
El a menționat însă că diferența dintre un drum expres și autostradă este de un metru, iar limita de viteză este de 100 de km/h în loc de 130 km/h cât e pe autostradă.
„Deocamdată, în toate actele CNAIR nu este luată hotărârea că este drum expres sau autostradă. Trebuie să determinăm traseul și profilul. Totul ține de trafic. Sunt lucruri la care așteptăm răspunsuri. Putem avea un răspuns până în luna septembrie-octombrie al acestui an”, a spus Ciornei.
El a menționat că vrea autostradă până la Siret cât mai repede, dar va fi foarte bucuros dacă în 2024 va fi autostradă chiar și de la Pașcani și că va fi un progres vizibil.
Intră acum și în grupul de