Intră acum și în grupul de
Vicepreședintele regional al PNL, deputatul de Suceava Ioan Bălan, a solicitat ministrului Transporturilor, Cătălin Drulă, să răspundă mai multor întrebări legate de realizarea variantelor ocolitoare pentru Gura Humorului, Câmpulung Moldovenesc și Vatra Dornei.
Deputatul liberal sucevean îi transmite ministrului Transporturilor că prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr.101 din 25 iunie 2020 privind unele măsuri pentru implementarea proiectelor cu finanţare din fonduri europene în vederea evitării riscului de dezangajare pentru perioada de programare 2014-2020, s-a realizat o adevărată revitalizare a proiectelor majore de investiții în domeniul infrastructurii rutiere, în sensul în care unităţile administrativ-teritoriale din regiunile mai puţin dezvoltate, în baza documentaţiilor tehnico-economice elaborate, pot propune Companiei Naţionale de Administrarea a Infrastructurii Rutiere constituirea de parteneriate pentru implementarea de proiecte de infrastructură de transport rutier de natura variantelor ocolitoare, drumurilor de legătură la drumurile naţionale, autostrăzilor, drumurilor expres, drumurilor alternative ca soluţii pentru descongestionarea de trafic rutier, inclusiv modernizarea, reabilitarea acestora.
El îi amintește că, în acest sens, Consiliul Județean Suceava și-a exprimat deja intenția și a demarat toate procedurile care țin de acesta pentru gestionarea proiectelor variantelor ocolitoare ale localităților Gura Humorului, Câmpulung Moldovenesc și Vatra Dornei.
Ioan Bălan subliniază însă că nu este încă definită foarte clar sursa de finanțare a acestor investiții prioritare.
El spune că ținând cont că cele trei variante ocolitoare ar putea să fie realizate într-un termen relativ scurt, permițând încadrarea în termenele Mecanismului European de Redresare și Reziliență (2026), îi cere ministrului să precizeze dacă variantele ocolitoare ale localităților Gura Humorului, Câmpulung Moldovenesc și Vatra Dornei au fost cuprinse în proiectele de investiții ce vor fi finanțate prin Planul Național de Redresare și Reziliență.
Ioan Bălan mai solicită ministrului să spună și ce demersuri concrete a realizat pentru a urgenta încheierea protocoalelor de implementare între unitățile administrativ-teritoriale și Compania Națională de Administrarea a Infrastructurii Rutiere.
Mai mult, vicepreședintele regional al PNL cere ministrului și o situație detaliată a proiectelor de investiții în infrastructura rutieră și feroviară propuse spre finanțare prin PNRR, dar și în cadrul financiar multianual 2021-2027, la nivelul Regiunii Nord-Est.
Intră acum și în grupul de