Intră acum și în grupul de
Vicepreședintele regional al PNL, deputatul de Suceava Ioan Bălan, susține într-o declarație politică în Parlament că în ceea ce privește reforma educației situația actuală este încă foarte departe de ceea ce se dorește să se întâmple cu educația din România și cu performanțele elevilor, dar că a constatat că reformele începute anul trecut, în perioada Guvernului PNL, care au însemnat alocări financiare fără precendent pentru modernizarea infrastructurii școlare, dotarea cu echipamente electronice, conectarea la internet și calificarea a sute de dascăli prin masteratul didactic începe să producă efectele pozitive pe care le așteptăm de ani de zile.
„O vorbă veche și înțeleaptă spune așa ”arată-mi cum funcționează sistemul de educație astăzi, ca să-ți spun ce viitor va avea țara ta!”. Deși guvernele anterioare au cunoscut acest aspect, au neglijat complet problemele din învățământul românesc, lăsând unele lucruri să se agraveze de la un an la altul. Zeci de miniștri au clamat reforma, au promis investiții și au amăgit populația cu angajamente iluzorii. Din păcate, lipsa atenției guvernamentale în educație se măsoară prin indicatori obiectivi. Spre exemplu, în anul 2019, țara noastră ocupa un rușinos loc în rândul statelor europene, cu privire la accesul la educație, la rata de abandon școlar, la starea infrastructurii și atenția acordată cadrelor didactice”, a declarat Ioan Bălan.
Potrivit acestuia, speranța a renăscut la finalul anului 2019, atunci când singurul partid care și-a asumat să preia guvernarea țării și să reformeze România a fost Partidul Național Liberal.
„Când muncești onest și cu dorința de a schimba lucrurile în bine, vine și răsplata pe măsură. Nu pot să ascund că am aflat cu deosebită bucurie faptul că județul Suceava a obținut rezultate peste media națională la simulările care pregătesc evaluare națională din această vară”, a spus deputatul liberal sucevean.
El consideră că aceasta este o veste minunată la care au contribuit deopotrivă elevii, cadrele didactice, profesorii și autoritățile administrației publice locale pe care îi felicită.
„Cu toate acestea, dacă ne uităm în profunzime, suntem încă foarte departe de ceea ce ne dorim să se întâmple cu educația din România și cu performanțele elevilor. Nu avem cum să nu constatăm că reformele începute anul trecut, în perioada Guvernului PNL, care au însemnat alocări financiare fără precendent pentru modernizarea infrastructurii școlare, dotarea cu echipamente electronice, conectarea la internet și calificarea a sute de dascăli prin masteratul didactic începe să producă efectele pozitive pe care le așteptăm de ani de zile”, a declarat Ioan Bălan.
Parlamentarul sucevean a subliniat că în anul 2020 PNL a demonstrat că prin concursul tuturor factorilor implicați se poate să se schimbe soarta educației din României, dar și a altor sectoare prioritare.
„Vă spun sincer că sunt bucuros să aflu că viziunea asupra educației, adusă de proiectul prezidențial ”România educată” și pusă în practică de acțiunea unor ministere s-a schimbat în mod semnificativ, astfel încât să vorbim mai puțin despre reformă și să o simțim mai puternic prin rezultatele măsurilor luate”, a menționat Ioan Bălan.
Deputatul liberal a constatat că în ceea ce privește problema dureroasă a abandonului școlar, caracteristic copiilor care provin din familii cu situații financiare delicate, măsurile pe care Ministerul muncii și protecției sociale le aplică sau intenționează să le aplice chiar de anul acesta, ca pachete integrate de asistență socială, vor conduce la creșterea gradului de acces la educație al copiilor cu posibilități materiale reduse.
„Dacă vorbim despre problema deficitului de cadre didactice bine pregătite, dispuse să profeseze și în mediile mai puțin favorizate, atunci salarizarea atractivă pe care o va propune Ministerul Educației, concomitent cu dezvoltarea masteratelor didactice și creșterea promovabilității la concursul de titularizare, va conduce la o și mai bună resursă umană în educație. Dacă ne gândim încă la pereți scorojiți, la toalete rudimentare sau la lipsurile acute de materiale didactice, atunci fondurile alocate prin PNRR, prin fonduri structurale sau prin credite contractate de Guvern ne vor conduce la situația în care să nu mai avem discuții în spațiul public despre școli cu toalete în curte sau fără conexiuni minimale la comunicații electronice”, a mai spus Ioan Bălan.
Parlamentarul sucevean a apreciat că succesul reformării educației românești nu trebuie să nască pretenții de paternitate și că, dimpotrivă, crede că problema educației românești a fost tocmai orgoliul politic al decidenților care, odată cu schimbarea Guvernului sau a Parlamentului, totul se lua de la zero.
„Personal, cred că modernizarea și dezvoltarea învățământului românesc trebuie să se fundamenteze pe baze consensuale între toate partidele politice. Numai așa va dura! De asemenea, nu cred că doar dascălii sau părinții pot să realizeze obiectivele acestei reforme. Povara nu trebuie să pice doar pe umerii lor! Am convingerea că succesul va veni numai prin efortul nostru, al tuturor: elevi, dascăli, părinți, primari, consilieri locali, parlamentari, miniștri, societate civilă și mediul de afaceri”, a conchis Ioan Bălan.
Intră acum și în grupul de