Intră acum și în grupul de
Prim vicepreședintele PNL Suceava, deputatul Ioan Bălan, îl întreabă pe ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, dacă intenționează să reia proiectul de transport combinat Rollende-Landstrassen(RO-LA) din stația Dornești mai ales în contextul actual al traficului rutier pe DN 2.
Bălan amintește că în anul 2018, C.F.R. Marfă organiza primul transport de tip RO-LA pe ruta Dorneşti – Giurgiu Nord – Ruse, modalitate de transport a mărfurilor deosebit de utilă, ecologică și eficientă, prin care camioanele de marfă au fost transportate pe vagoane specializate.
El subliniază că ulterior, un grup de lucru româno-ucrainean a decis intensificarea colaborărilor bilaterale pentru infrastructura și transportul de marfă dintre cele două țări. Pasul următor consta în realizarea de către C.F.R. Marfă și Ministerul Transporturilor a unor lucrări de investiții pentru amenajare unor terminale RO-LA în stația Siret, astfel încât transportul de mărfuri din și către Ucraina să fie facilitat de acest tip de transport mixt (rutier/cale ferată).
„În prezent, ca urmare a agresiunii ruse din Ucraina, transportul rutier de mărfuri prin punctul de frontieră Siret este la cele mai înalte valori din ultimii ani. Mai mult decât atât, camioane de mare tonaj generează o aglomerare suplimentară a traficului rutier și chiar o degradare a infrastructurii rutiere de transporturi”, a precizat Bălan.
El spus că în condițiile în care este necesară asigurarea pe termen lung a unui transport de mărfuri, în special produse agro-alimentare, din și către Ucraina, cere ministrului să spună dacă are în vedere să propună investiții, în regim de urgență, în scopul operaționalizării sistemului de transport de mărfuri în sistemul RO-LA din stația Siret sau Dornești?
„La ce valoare se ridică investițiile în realizarea unui terminal RO-LA de mare capacitate la stația Siret? Dată fiind economia de carburanți și beneficiile ecologice ale sistemului de transport RO-LA, vă rog să precizați dacă aceste costuri susținute din fonduri externe nerambursabile disponibile pentru componenta de mediu/transporturi”, a mai cerut Ioan Bălan.
Intră acum și în grupul de