Intră acum și în grupul de
„Solicitarea Președintelui României, domnul Klaus Iohannis, adresată Consiliului European de la Bruxelles, privind flexibilizarea unor prevederi din PNRR și renegocierea unor condiționalități, oferă României șansa de a corecta toate erorile grave pe care le-au făcut foștii miniștri USR când au întocmit, în mare secret, acest document strategic”, a declarat în plenul Parlamentului deputatul PNL de Suceava Ioan Bălan.
Potrivit acestuia, inițiativa Președintelui oferă României șansa de a salva miliarde de euro care, altfel, s-ar pierde, pentru că domnii Ghinea sau Drulă și-au dat dovada supremă de incompetență când au scris, în taină, împreună cu ONG-uri și firme prietene, pe ce să utilizeze România fondurile europene din acest mecanism financiar european.
„Cel puțin în ultimii 3 ani, agricultorii români au fost zdrobiți de seceta severă care le afectează culturile de cereale și de legume. Cu toate acestea, USR nu a prevăzut în PNRR nici măcar 1 euro care să meargă către infrastructura de irigații. Consider că, o prioritate în renegocierea alocărilor investiționale ce se pot realiza prin PNRR ar trebui să vizeze îmbunătățirea infrastructurii agricole din țară, pentru a-i proteja de capriciile vremii pe cei care trudesc în agricultură și pentru a-i ajuta să nu mai ducă vacile la abator, ci să producă lapte, și să fie competitivi în fața tăvălugului de produse care vin din import”, arată Ioan Bălan în declarația politică.
Mai mult, el spune că fanteziile gălăgioșilor incompetenți din USR privind transportul feroviar ar trebui să fie supuse renegocierii sistemice.
„Nu au trecut decât câteva zile de când a fost anulată cea mai mare achiziție din PNRR, de peste 4 miliarde de lei, pentru achiziția de trenuri alimentate cu hidrogen, pentru că niciun constructor nu a fost interesat. O parte dintre noile trenuri ar fi trebuit să circule în Moldova, către Suceava și Siret, dar nu vor ajunge prea curând”, a precizat deputatul liberal sucevean.
El consideră că aceasta este încă o dovadă a incompetenților care au ținut la secret PNRR, care au pus carul înaintea boilor și care nu știu că un tren nou are nevoie de șine noi ca să meargă repede și în siguranță.
„Așadar, de la Suceava la București avem nevoie nu numai de trenuri noi, ci și de o linie de cale ferată nouă, investiții care ar putea să fie realizate, chiar și parțial, prin PNRR. Nu în cele din urmă, cred că se impune ca milioanele de euro pe care USR le-a alocat pentru consultanță inutilă și foarte bănoasă să fie dirijate către nevoile reale ale românilor, către comunitățile locale, către zonele mai puțin dezvoltate din Moldova, către sistemul de învățământ, sănătate și pentru îngrijirea persoanelor vârstnice”, a concluzionat Ioan Bălan.
Intră acum și în grupul de