Intră acum și în grupul de
Deşi Casa Naţională de Asigurări de Sănătate anunţase că începând cu data de 1 august 2015, cardul de sănătate va fi singurul instrument de validare şi decontare a serviciilor medicale, preşedintele CNAS, Vasile Ciurchea, a anunţat vineri, că termenul a fost amânat pentru că sunt zeci de mii de oameni care nu au intrat în posesia cardului.
Într-o intervenţie la un post de televiziune, Ciurchea a declarat că în ultimele două săptămâni a crescut numărul cardurilor activate, dar nu a crescut numărul cardurilor eliberate de la casele de asigurări.
„Ne-am gândit că fiind lună de concedii, probabil că din acest motiv cetăţenii care încă nu au intrat în posesia cardului nu şi-au găsit timpul să vină la casă să îşi ridice cardul”, a spus preşedintele CNAS.
Vasile Ciurchea a lăsat să se înţeleagă că acest card va fi obligatoriu, probabil, din septembrie.
„Nu vreau să dau o dată fixă exactă, dar cu certitudine luna septembrie va fi lună de folosire doar a cardului”, a declarat preşedintele CNAS.
Această nouă amânare privind implementarea cardului de sănătate este a şasea de la primul termen când se stabilise că va fi obligatoriu.
Initial, cardul trebuia sa devina obligatoriu la 1 februaie. Apoi termenul a fost mutat pe 1 aprilie, apoi pe 1 mai. Ulterior, Ciurchea a anuntat ca documentul va fi obligatoriu de la sfarsitul lunii iunie.
Purtătorul de cuvânt al CAS Suceava, Anda Sălăgean, a declarat pentru News Bucovina că din cele aproximativ 407.000 de carduri naţionale tipărite pentru persoanele asigurate din judeţul Suceava, au fost returnate CAS Suceava de către operatorul de servicii poştale un număr de 20.950 carduri naţionale, care nu au putut fi înmânate beneficiarilor.
“Din cele 20.950 de carduri naţionale returnate de operatorul poştal la sediul CAS Suceava, în perioada 9 ianuarie – 29 iulie a.c. instituţia noastră a distribuit 7.262 carduri naţionale persoanelor asigurate care le-au solicitat. În ultima perioadă, media zilnică a cardurilor eliberate de instituţia noastră este de 40 carduri, programul de lucru cu publicul fiind de luni până joi, între orele 09-15 şi vineri, între orele 09-13”, a spus Sălăgean.
Ea a precizat că, în perioada 01 mai – 29 iulie, au fost eliberate 1.915 de adeverinţe de înlocuire a cardului naţional, pentru asiguraţii care au pierdut sau deteriorat cardul şi 655 de adeverinţe înlocuitoare pentru asiguraţii care refuză în mod expres, din motive religioase sau de conştiinţă, acest card.
“Până la această dată, la nivelul judeţului au fost activate un număr de 212.328 de carduri, iar implementarea acestui sistem decurge în limite normale”, a precizat Sălăgean.
Purtătorul de cuvânt al Casei de Asigurări de Sănătate Suceava a subliniat că, începând cu luna mai, specialiştii Compartimentului IT al instituţiei asigură asistenţa tehnică atât pentru asiguraţi, cât şi pentru furnizorii de servicii medicale.
“De asemenea, furnizorii care întâmpină probleme legate de utilizarea cardului de sănătate au la dispoziţie şi Helpdesk-ul din cadrul CNAS pentru a solicita lămuriri şi ajutor, 24 de ore din 24, 7 zile din 7”, a precizat Sălăgean.
Referindu-se la perioada celor trei luni de implementare a acestui program, purtătorul de cuvânt al CAS Suceava a spus că dacă în luna mai, prima lună de implementare, au existat unele probleme de ordin tehnic, respectiv carduri blocate prin introducerea greşită a codului PIN, carduri invalide, timpi mai mari de răspuns a sistemului informatic din cauza numărului mare de accesări, concomitent cu raportarea serviciilor medicale, care au fost rezolvate de specialiştii IT, în schimb, în ultima lună, solicitarile de soluţionare a problemelor tehnice au scăzut semnificativ.
Sălăgean a mai spus că legislaţia privind modul de utilizare a cardului naţional de asigurări de sănătate nu a suferit modificări, până la această dată.
Intră acum și în grupul de