Intră acum și în grupul de
Noul Cod fiscal prevede că firmele instalate la sediul societăţilor comerciale se asimilează afişajului publicitar care se va taxa începând cu 1 ianuarie 2016.
În normele de aplicare a noului Cod Fiscal, consultate de NewsBucovina.ro se arată că taxa pentru utilizarea unui panou, afişaj sau structură de afişaj pentru reclamă şi publicitate într-un loc public, care nu are la bază un contract de publicitate, este stabilită prin hotărârea a consiliilor locale, pe metru pătrat de afişaj.
Această taxă este plătită de utilizatorul final şi se face venit la bugetul local.
În document se menţionează că taxa datorată se calculează prin înmulţirea numărului de metri pătraţi sau a fracţiunii de metru pătrat a afişajului cu suma pe metru pătrat stabilită prin hotărârea consiliului local, iar suprafaţa pentru care se datorează taxa pentru afişaj în scop de reclamă şi publicitate, așa cum este prevăzută la art. 478 din Codul fiscal, este determinată de dreptunghiul imaginar în care se înscriu toate elementele ce compun afişul, panoul sau firma, după caz.
„Firma instalată la locul în care o persoană derulează o activitate economică este asimilată afişului”, se arată în normele de aplicare a Codului fiscal ce intră în vigoare la 1 ianuarie 2016 care prevede la art. 477 serviciile de decorare și întreținere care se includ în valoarea serviciului de reclamă și publicitate.
„Prestatorul de servicii de reclamă și publicitate va evidenția în conturi analitice, în mod distinct, taxa de servicii de reclamă și publicitate datorată pe fiecare municipiu, oraș, comună, sector în parte, pe raza căruia se realizează serviciul de publicitate”, se mai arată în actul normativ. (N.B.)
Intră acum și în grupul de