PSD Suceava: Ion Lungu a creat blocajul traficului rutier din Suceava. Soluţia de deblocare costă acum 100 de milioane de euro


Intră acum și în grupul de

Specialistul PSD în infrastructura rutieră de transporturi, inginerul constructor de drumuri şi poduri Eugen Girigan, consilier local, a declarat, marţi, că blocajul din traficul din municipiul Suceava a fost creat de primarul Ion Lungu care a autorizat construcţia centrelor comerciale din fosta zonă industrială fără respectarea legislaţiei în domeniu şi că acum soluţia de deblocare va consta o sută de milioane de euro.

Girigan arată într-un comunicat de presă că desfăşurarea traficului în condiţii normale este una din cele mai importante probleme ale municipiului Suceava.

eugen girigan 2013În mod deosebit, circulaţia pe axa Fălticeni – Botoşani (Calea Unirii, B-dul Ana Ipătescu, B-dul 1 Mai, B-dul 1 Decembrie 1918) pe intervalele orare 7 – 10 şi 16 – 18 se desfăşoară foarte anevoios, iar în aceste intervale orare, în anumite momente, timpul de parcurgere al acestui traseu poate depăşi 50 de minute.

El a arătat că podul peste râul Suceava de la Bazar are probleme tehnice remediate în anii anteriori, dar la o eventuală viitură puternică pe râul Suceava se poate închide temporar.

Girigan a subliniat că grupul de consilieri PSD din Consiliul Local al municipiului Suceava a propus încă din anul 2013 întocmirea unui studiu de fezabilitate pentru executarea a cel puţin unui pod peste râul Suceava.

„Cu toate că în bugetul pe anul 2013 au fost prevăzute fonduri pentru întocmirea unui studiu de fezabilitate, executivul nu a făcut acest lucru. În esenţă primarul Ion Lungu a creat blocajul prin autorizările date construirii supermarketurilor cu încălcarea legii, a fost inactiv trei ani deşi avea buget aprobat, iar acum când se apropie campania electorală constată că are o mare problemă la care trebuie găsită o soluţie electorală”, susţine consilierul local PSD.

El a mai precizat că mai mult, la iniţiativa grupului de consilieri PDL – PNL, fără întocmirea unui studiu de către specialişti, a instituit în zona comercială Bazar unele modificări la fluxul de trafic care au îngreunat şi mai mult circulaţia în zonă.

Pentru fluidizarea traficului pe axa amintită mai sus se impun de urgenţă măsuri pe termen scurt şi măsuri pe termen mediu şi lung, a spus Girigan.

El a explicat că măsurile pe termen scurt sunt evitarea activităţilor în carosabil şi blocarea temporară a uneia dintre benzile de circulaţie între orele cu trafic maxim, 7 – 10 şi 16 – 18 .

„În aceste intervale orare nu se vor desfăşura în carosabil activităţi de salubrizare, reparaţii carosabil, marcaje, etc”, a spus Girgan.

El a arătat că e nevoie de pasaje subterane la trecerile de pietoni din zona Bazar şi „undă verde” la semafoare.

Pe termen lung, Girigan arată că este necesară crearea unui sens giratoriu la intersecţia str. Traian Vuia şi Calea Unirii, amenajarea unei bretele de circulaţie pentru trafic greu din sensul giratoriu de mai sus pe str. Apeductului şi str. Solidarităţii şi construirea unui pod peste râul Suceava în aval de barajul „CCH” şi amenajarea străzii Mirăuţi pentru trafic uşor.

„Toate amenajările de mai sus necesită cheltuieli estimate la circa 100 milioane de euro. Aceste cheltuieli nu se pot face doar din bugetul local. Obligatoriu se vor atrage fonduri europene şi fonduri guvernamentale, iar orizontul de timp pentru realizare lor este de circa 5 ani”, a mai spus Girigan. (N.B.)


Intră acum și în grupul de