Intră acum și în grupul de
Ministrul Transporturilor, Dan Costescu, a răspuns deputatului PNL Ioan Bălan la întrebarea adresată de acesta privind implicarea ministerului în creşterea traficului pe rute externe, arătând că aeroportul este de interes pentru curse externe, iar în Master Planul de Transporturi sunt prevăzute fonduri de 37,2 milioane de euro pentru intervenţii la infrastructura aeroportuară a aeroportului sucevean.
Astfel, ministrul Transporturilor, Dan Costescu, arată că piaţa de transport aerian este complet liberalizată în Uniunea Europeană, iar Ministerul Transporturilor încurajează companiile aeriene române şi străine să-şi diversifice produsele oferite pe piaţa de transport din România inclusiv prin extinderea operării şi pe alte aeroporturi decât cele din Bucureşti.
El subliniază că operatorii îşi aleg aeroporturile de pe care operează în funcţie de potenţialul pe care acestea le aduc pe această piaţă de servicii aeriene, iar autorităţile aeroportuare sunt primele interesate ca aceşti operatori să utilizeze infrastructura lor.
Dan Costescu menţionează că principalele elemente care atrag un operator sunt legate de potenţialul cererii de transport a oraşului şi zonei deservite de aeroport, tarifele aeroportuare pentru utilizarea infrastructurii aeroportuare şi tarifele de handling şi caracteristicile tehnice ale infrastructurii aeroportuare.
“De interes este faptul că la data de 6 aprilie 2016 Compania Wizz Air a anunţat faptul că începând cu luna august va opera curse internaţionale de pe Aeroportul Suceava ceea ce arată că aeroportul este de interes”, susţine ministrul Transporturilor.
El reaminteşte că pentru condiţiile infrastructurii aeroportuare, a fost implementat un proiect cu finanţare europeană de 39,5 milioane de euro, iar în cadrul Master Planului de Transport Aeroportul Suceava este prevăzut cu intervenţii la infrastructura aeroportuară de 37,2 milioane de euro, astfel încât aeroportul va îndeplini strandardele tehnice atragerii de operatori de servicii aeriene pentru curse interne şi internaţionale.
“Vă reamintim că piaţa serviciilor de transport este o piaţă foarte competitivă în cadrul căreia deciziile se iau pe bază de rentabilitate economică şi de asemenea o piaţă în care intervenţia Statelor Membre este limitată de legislaţia ajutorului de stat la nivel european”, adaugă Dan Costescu.
El mai arată că în ceea ce priveşte operarea companiei Tarom, aceasta depinde doar de managementul acestei companii.
Preşedintele Consiliului Judeţean Suceava, Cătălin Nechifor, a declarat recent că în puţin timp se vor anunţa curse din această toamnă de pe Aeroportul Suceava spre Belgia, Spania şi Italia.
Nechifor a anunţat că la Aeroportul Suceava s-au încheiat lucrările pentru instalarea sistemului de aterizare ILS care permite aterizarea aeronavelor pe timp de ceaţă.
„Practic, aeroportul Suceava mai are de făcut doar câteva sisteme de probă şi control”, a spus Nechifor care a adăugat că aeroportul sucevean e pus la punct.
Într-o întrebare adresată oficial ministrului Transporturilor, Dan Costescu, deputatul Ioan Bălan arată că în Master Planul General de Transport se află inclus şi Aeroportul Internaţional „Ştefan cel Mare” din Suceava încadrat, în prezent, în categoria „regional mic”.
El menţionează că potrivit acestui document, obiectivul Ministerului Transporturilor este de a transforma aeroportul sucevean în aeroport regional, obiectiv bazat pe o creştere consistentă a numărului de pasageri pe cursele interne şi externe.
„Ministerul anticipează chiar şi o extindere a actualului terminal în vederea asigurării unui flux corespunzător al pasagerilor”, a adăugat Bălan.
Deputatul sucevean arată însă că problema majoră a aeroportului este numărul redus de curse care sunt de maxim cinci pe săptămână.
Ioan Bălan mai arată că judeţele deservite de acest aeroport au un procent semnificativ din populaţie plecat peste hotare la muncă, ceea ce reprezintă un potenţial uriaş de pasageri pentru aeroportul de la Suceava, iar Consiliul Judeţean Suceava a adoptat un nivel stimulativ al taxelor aeroportuare.
În aceste condiţii, deputatul sucevean îl întreabă pe ministrul Transporturilor cum se poate implica ministerul pentru ca numărul curselor interne, dar mai ales externe să crească şi care crede că sunt măsurile oportune pentru ca o creştere a curselor externe să nu afecteze cursele interne Tarom care sunt vitale pentru populaţia deservită de aeroport.(N.B.)
Intră acum și în grupul de