Intră acum și în grupul de
Președintele organizației municipale PSD Suceava, consilierul județean Dan Ioan Cușnir, a apreciat, luni, că primarul Sucevei, Ion Lungu și viceprimarul Lucian Harșovschi, sunt principalii vinovați de situația în care se află societatea de transport public local, TPL SA Suceava, dar că aceștia încearcă să arunce vina în brațele Consiliului Județean Suceava și a lui Gheorghe Flutur.
Cușnir precizează într-un comunicat de presă că încă din luna septembrie 2017 a tras primele semnale de alarmă referitor la acțiunile „iresponsabile” ale administrației Lungu/Harșovschi/PNL prin care se va falimenta TPL – Societatea de Transport Public a Sucevei.
EL susține că în perioada 2010-2012 TPL a început să raporteze pierderi de 2.200.000 lei datorate subvențiilor subdimensionate, plătite de Primăria Sucevei – aspect constatat și de Curtea de Conturi în 2013, iar în perioada 2013-2018, adaugă acesta TPL a plătit penalități la stat de aproape jumate de milion de euro, pentru că Primăria Sucevei, condusă de Lungu și Harșovschi nu și-a achitat datoriile curente către TPL, având constant facturi neachitate cu o vechime de peste un an de zile.
„Un aspect important care trebuie semnalat este faptul că și în trecut, dar și în prezent, viceprimarul responsabil de Transportul Public Local din Primăria Sucevei se numește Lucian Harșovschi, este plătit din bani publici și în loc să reprezinte interesele Sucevenilor, are interese directe în perpetuarea piratării TPL de către Maxi Taxi private care tranzitează Municipiul Suceava. Angajații din cadrul Departamentului Transport Public din Primăria Sucevei povestesc cum au fost întorși “de la lift” de către viceprimarul PNL Lucian Harșovschi, atunci când trebuiau să întreprindă acțiuni de control în teren”, mai arată Cușnir.
Liderul organizației municipale PSD Suceava consideră că „groparul TPL”, Lucian Harșovschi, îi minte pe suceveni spunându-le că Primăria nu poate face nimic deoarece Maxi Taxi au voie să oprească în toate stațiile, dar notează că Departamentul de Transport din Primăria Sucevei, departament „care ar trebui să fie coordonat, nu frânat” de Lucian Harșovschi, are obligația să verifice și să ia măsuri ferme împotriva operatorilor de Maxi Taxi care opresc între stații, să propună anularea licențelor pentru operatorii care nu fac întreg traseul până la Moara, 3 Movile, Mitoc, Mereni, Salcea etc și întorc în Obcini, Burdujeni sau Ițcani și își reiau traseul doar în Municipiul Suceava, de a controla împreună cu Poliția Locală și de a semnala Administrației Financiare, toți operatorii de Maxi Taxi care nu eliberează bilet și deci care nu fiscalizează veniturile din transport.
„Începând cu luna iunie 2018, Lungu, Harșoschi și PNL le mai dau o lovitură TPL-ului și sucevenilor. În loc să lupte împotriva piratării TPL de către operatorii privați de Maxi Taxi, ei au hotărât creșterea prețului unui bilet pe autobuzele TPL de la 2 la 2.5 lei. Este evident că toți călătorii vor prefera să meargă cu Maxi Taxi private cu 2 lei/călătorie în detrimentul unei călătorii cu TPL cu 2.5 lei. Interesele cui le apară Ion Lungu, Lucian Harsovschi și consilierii locali PNL și PMP? Există nenumărate adrese către Primăria Sucevei, către Consiliul Județean, către Poliție și alte Autorități ale Statului în care se face referire la un număr de 50 de microbuze care la 12 curse/zi, la 20 de călători pe cursă, încasează fără să fiscalizeze 720.000 lei/lună adică 150.000 euro/lună”, susține Cușnir.
Dan Ioan Cușnir mai arată că viceprimarul Lucian Harșovschi, încearcă „să arunce pisica” în brațele Consiliului Județean și a lui Gheorghe Flutur și crede că acesta, parțial, are dreptate pentru că, spre exemplu în luna septembrie 2017, la presiunea vicepreședintelui PNL al CJ, Viorel Seredenciuc și având în ședință, susținerea lui Gheorghe Flutur, Consiliul Județean Suceava a mai aprobat un traseu, de la Aeroportul Salcea, care să tranziteze municipiul Suceava cu 20 de curse/zi.
„L-am întrebat de atunci pe Gheorghe Flutur, ce rost să aprobi 20 de curse atâta timp cât avem 2-3 avioane/zi? Nu numai că nu am primit nici un răspuns, dar săptămâna trecută, verificând dacă acest operator efectuează întradevăr cursele regulate la Aeroport, am constatat că din cele trei curse aeriene verificate nu a avut cursa regulată de Maxi Taxi la nici una. Concluzia este simplă: PNL-ul a mai creat un traseu de Maxi Taxi care nu face altceva decât să pirateze TPL Suceava. Interesele PNL din Consiliul Județean de piratare a TPL în Suceava sunt aceleași cu interesele PNL din Primărie de falimentare a TPL Suceava”, a adăugat Cușnir.
El crede că sucevenii merită cu mult mai mult, merită transport civilizat, la prețuri decente, cu autobuze noi, nu second hand.(N.B.)
Intră acum și în grupul de