Intră acum și în grupul de
Secretarul organizației Suceava a Pro România, Corneliu Popovici, a declarat, vineri, într-o conferință de presă că situația privind modul în care se lucrează în județul Suceava se face la nivel de cârpeală, dând ca exemplu modernizarea drumului DN 29 A Suceava-Dorohoi.
„Totul se face la nivel de cârpeală. Tronsonul de drum între Suceava și Dorohoi. Am intrat până în zona județului Botoșani. Am observat că într-un fel se întâmplă modernizarea, sau reparația pe acest drum pe raza județului Botoșani și într-un alt mod pe raza județului Suceava”, a spus Popovici.
El a declarat că nu a mai întâlnit o asemenea reparație în care se trasează marcaje peste gropi.
Popovici a spus că drumul va figura ca drum modernizat, iar în primăvară, după ce vor reapare cratere în documentele CNAIR apare ca drum ca fiind reparat recent.
„Pe bună dreptate locuitorii din Adâncata s-au revoltat”, a spus Popovici care a menționat că circulația pe acest drum produce un zgomot infernal și e cumplit pentru cei care au case acolo.
„O investiție a CNAIR arată însă altfel în zona județului Botoșani. Nu este de mare calitate, dar superioară față de porțiunea Sucevei. S-a așezat un covor asfaltic, nu sunt gropi, se circulă mai ușor. De ce acolo se poate și în Suceava nu se poate pe același drum? Nu știu, nu găsesc un răspuns care să aibă și o logică. Poate că Guvernul Dăncilă ține mai mult cu județul Botoșani”, a mai declarat Popovici.
El a cerut ca CNAIR prin reprezentantul din județul Suceava să facă publică valoarea investiției, termenul de finalizare, constructorul și proiectantul.
„Nimeni nu știe ce, când, cum. Nici primarii. Cer Inspecției de Stat în Construcții să spună punctul de vedere asupra calității realizării acestei investiții în județul Suceava, cel puțin pe tronsonul Adâncata-Zvoriștea”, a declarat Popovici.
El a observat că cu toate pelerinajele cu miniștri ai Guvernului în județ se poate spune că Guvernul nu bagă în seamă județul Suceava.
Popovici a arătat că dacă există un vid legislativ ar trebui completat, iar dacă nu există vid legislativ atunci trebuie făcută interpelare ministrului Transporturilor pentru că orice investiție din bani publici și mai ales cele ale CNAIR, „ce toacă bani enormi de mulți”, trebuie să aibă un panou cu datele privind costurile, constructor, proiectantul, arătând că atunci când cineva face o lucrare de construcții trebuie să aibă aceste date publice.
Popovici a comparat modernizarea DN 29A cu modernizarea DN 29 Suceava-Botoșani care a fost făcută în urmă cu câțiva ani în guvernarea Ponta.
Coordonatorul organizației Suceava a Pro România, Cătălin Nechifor, a adăugat că dacă se uită mai atent la aceste lucrări se pare că s-a folosit și tizic în formula de asflat turnată pe acest drum.
„E trist pentru că discutăm de bani publici, de lipsă de respect, de mod de implicare. Dacă pe porțiunea județului Botoșani lucrurile s-au făcut cât de cât în regulă, la Suceava lucrurile stau extrem de prost. Chiar merităm lucrul ăsta? Chiar nu putem face mai mult?”, a întrebat Nechifor.
El a reamintit că DN 29 a fost făcut între Suceava și Botoșani cu sprijinul lui Victor Ponta și că a fost realizat de firma condusă de Dorin Umbrărescu, iar la acea vreme, Ioan Pavăl, era atât de bucuros de lucrare încât a dorit să ofere titlul de cetățean de onoare lui Umbrărescu.
Nechifor s-a întrebat dacă Viorica Dăncilă ar putea accepta să vină să inaugureze drumul Suceava-Dorohoi așa cum a făcut-o premierul Victor Ponta la inaugurearea DN 29 Suceava-Botoșani. (T.B.)
Intră acum și în grupul de