Intră acum și în grupul de
Vicepreședintele Pro România Cătălin Nechifor, deputat de Suceava, consideră că Guvernul PSD nu va face nicio autostradă în zona Moldovei până în 2020 când se încheie această guvernare și a arătat că guvernanții vor continua să facă autostrăzi cu carioca.
El a explicat că din cauză că ministrul Transporturilor, Lucian Șova, este din Bacău, acesta va încerca să implementeze proiectul de autostradă Bacău-Brașov ceea ce va afecta mult Suceava și Iași.
„Din nefericire, poziția geografică a ministrului Transporturilor, în Bacău, determină o repoziționare a culoarului de transport. În loc să facem Ungheni-Iași-Tg. Mureș, focalizarea ministrului este pe Bacău-Brașov. Fiind băcăoan, Șova încearcă să atragă fluxurile de investiții și financiare către Bacău și nu către Iași. Dacă ar fi să ne uităm pe hartă, Bacăul fiind legat de autostradă va fi prima oprire importantă, Suceava e hăt, departe, iar Iașul e final de etapă”, a spus deputatul.
Potrivit lui Nechifor, se joacă total neserios, total egoist în condițiile în care Moldova va suferi pentru că nu va avea nicio autostradă: nici Bacău-Brașov, nici Iași-Tg. Mureș și nici altceva.
Liderul Pro România a criticat și „ultima gogoriță” pe care o aduce guvernul în discuție.
„Doamna Viorica Dăncilă a lansat în Doha, fiind foarte prezentă în spațiul arab, să facă o autostradă privată cu taxă de la Siret la Ungheni. Este jignitoare pentru acest teritoriu. Ne iau de fraieri. O rog pe doamna Dăncilă să facă autostradă cu taxă la Videle, dar nu în această parte de țară unde nu e niciun drum mai acătării”, a spus Nechifor.
El a menționat că s-au avansat deja și taxele ce vor fi colectate care sunt de 7 dolari pe suta de kilometri. Deputatul a arătat că ar însemna un cost de circa 14 dolari pe acest tronson, ceea ce e mai scump decât costul cu carburantul pe acest drum.
Nechifor a spus că e prima autostradă din România anunțată în regim de taxare.
„De ce să ne taxeze? Cea mai săracă zonă din Europa să o taxeze? Vin cei din Ucraina pentru a ajunge la Iași? Nu mai pun rațiunea de a face autostradă de la Porubne la Ungheni. Ce culoar de transport e ăsta? Ce flux de transport există în spatele acestei povești?”, a întrebat Nechifor.
El a subliniat că dorința celor din Moldova este să aibă o autostradă către vest.
„ Bucovina, Iași, Botoșani vor ca să aibă acces la dezvoltare și trebuie să aibă conectivitate către vest pe culoare de transport rapide ce vor aduce și investiții și locuri de muncă și capacități industriale și turism. Din păcate urmează doi ani în care nu se va face absolut nimic”, a conchis Cătălin Nechifor. (T.B.)
Intră acum și în grupul de