Intră acum și în grupul de
Guvernarea PSD-ALDE ne oferă aproape în fiecare zi surprize, majoritatea neplăcute, iar toate arată lipsa de viziune și că actuale guvernare se face prin delegare, a declarat, în Parlament, deputatul PNL de Suceava, Angelica Fădor.
Într-o declarație politică, deputatul liberal suceveana arătat că între ultimele surprize anunțate este proiectul de dotare a unui număr de 1.500 de școli din țară cu toalete în containere, aceasta fiind soluția miraculoasă pentru a rezolva problema neutorizării sanitare a acestor unități școlare.
„De ce spun surpriză, pentru că proiectul a fost anunțat de ministrul Finanțelor și nu era inclus în programul de guvernare care are, în schimb, componenta de modernizare a unităților școlare prin Programul Național de Dezvoltare Locală.Potrivit datelor oficiale ale MDRAP ianuarie 2019, prin PNDL 1 sunt aprobate 560 de proiecte de modernizare de școli fără autorizații de funcționare, din care au fost recepționate 97, iar prin PNDL 2 au fost aprobate 802 de proiecte de modernizare pentru școli fără autorizații de funcționare din care au fost recepționate 28.Deci putem spune că avem peste 1300 de unități școlare fără autorizații de funcționare care se modernizează prin proiecte finanțate prin PNDL”, a spus Fădor.
Ea crede că este interesant că ministrul de Finanțe, Eugen Orlando Teodorovici, a anunțat că Guvernul vrea să pună în aplicare un proiect de instalare de toalete în containere pentru a soluționa această problemă, pentru circa 1500 de școli, ceea ce o face să creadă că proiectele de modernizare a școlilor prin PNDL nu va mai continua pentru că altfel nu găsesc rostul containerelor cu rol de toaletă.
„Nu știm însă și cum vor racorda aceste containere la utilități în condițiile în care, în majoritatea cazurilor, școlile nu au toalete funcționale pentru că în zonele respective nu sunt rețele de apă și canalizare și care ar fi trebuit să fie realizate ori prin PNDL, ori prin proiecte cu fonduri europene, programe despre care știm însă că sunt într-o extrem de mare întârziere”, a spus Fădor.
Ea a adăugat că nu s-ar mira dacă din „laboratoarele guvernării” vor ieși și alte soluții la fel de novatoare, cum ar fi școli în containere, cu table inteligente incluse.
„Lipsa de viziune în domeniul Educației în care să se pună accentul pe susținerea școlilor cu curriculum modern, pe dezvoltarea de resurse umane și de formare pe filieră didactică, este dovedită și de anunțatul proiect estimat la aproape jumătate de miliard de euro de dotare a claselor cu table inteligente și oferirea pentru elevi de tablele smart”, a declarat Angelica Fădor.
Potrivit acesteia, din nou sistemul este „abramburit” pentru că acest program dovedește incapacitatea de a discerne între ce înseamnă soluţii tehnice şi soluţii de schimbare adaptivă pentru sistemul de învățământ românesc.
„Aș invita-o pe doamna Ecaterina Andronescu la Suceava, unde peste 3000 de elevi suceveni învață în clase simultane, ca să vadă cum un învățător suplinitor va împăți în patru tabla inteligentă pentru cele patru generații care învață în aceeași clasă”, a spus Fădor.
Deputatul liberal a apreciat că reursele financiare ar trebui să fie alocate pentru obiective cum ar fi creșterea investițiilor pentru școli, un program special de înzestrare a școlilor profesionale și tehnice pentru că se impune relansarea învățământului tehnic și profesional, dar trebuie generalizat și programul after school, dar și trecerea de la programul „Cornul și laptele” la programul „Masă diversificată în școli”. (N.B.)
Intră acum și în grupul de