Cătălin Nechifor, inițiator al Legii autostrăzii Suceava-Satu Mare, a primit provocarea lui Ștefan Mandachi și anunță că va susține demersul acestuia din 15 martie. El provoacă la rândul său pe Viorica Dăncilă, Kelemen Hunor și Traian Băsescu


Intră acum și în grupul de

Vicepreședintele Pro România, deputatul de Suceava Cătălin Nechifor, a anunțat că susține demersul lui Ștefan Mandachi de a protesta în 15 martie la ora 15:00 prin oprirea activității timp de 15 minute pentru a atrage atenția asupra necesității realizării unei autostrăzi care în Suceava.

Nechifor, care este inițiator al Legii autostrăzii Suceava-Satu Mare, a arătat că a primit și respectă propunerea lui Ștefan Mandachi și provoacă pe
Viorica Dăncilă , Kelemen Hunor și Traian Băsescu.

„Pe 15 martie, la ora 15: 00, timp de 15 minute voi întrerupe orice activitate. Chiar dacă despre politicieni se spune ca oricum nu fac nimic. Sper sa fie un semnal puternic. Și sper sa se facă ceva! Trimit provocarea mai departe la Viorica Dăncilă , Kelemen Hunor și Traian Băsescu”, a transmis Nechifor.

Ștefan Mandachi a lansat o provocare pentru ca fiecare român care dorește o autostradă să provoace alte trei persoane și să întrerupă activitatea, timp de 15 minute, în data de 15 martie de la ora 15:00, când va fi inaugurat primul metru de autostradă din Moldova pe care acesta l-a construit împreună cu 17 lucrători în decurs de 7 ore.

Mandachi susține că demersul său este pentru ca în Suceava să fie o autostradă, dar că în toată țara, cei care doresc autostrăzi sunt chemați să transmită acest mesaj autorităților.

Nechifor este unul dintre inițiatorii Legii autostrăzii Suceava-Satu Mare.

Potrivit textului proiectului de lege, autostrada ar urma să fie construită cu fonduri din credite externe și fonduri europene și ar urma să fie realizată în termen de patru ani de la adoptarea legii.

Legea are cinci articole care prevăd că se aprobă executarea obiectivului de investiții Autostrada Vama Petea – Satu Mare – Baia Mare – Dej – Bistrița – Vatra Dornei – Suceava, denumită în continuare “Autostrada Nordului”.

„Obiectivul de investiții Autostrada Nordului se finanțează de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, din credite externe  și din fonduri europene”, se prevede în proiect.

Totodată se precizează că Ministerul Transporturilor este ministerul responsabil pentru coordonarea realizării obiectivului de investiții Autostrada Nordului.

„Termenul de execuție a obiectivului de investiții Autostrada Nordului este de patru ani de la data intrării în vigoare a prezentei legi. Prevederile prezentei legi intră în vigoare la data de 1  ianuarie 2019”, se mai arată în proiectul legii.

În expunerea de motive inițiatorii arată că în anul 2016, Guvemul a aprobat Master Planul  General de Transport al României, document strategic care stabilește principalele direcții de dezvoltare  a  infrastructurii  de  transport din România, pe toate modurile de transport:  rutier,  feroviar,  naval,  aerian  și  multimodal. Documentul ar trebui sa prezinte cadrul general de dezvoltare a infrastructurii  de transport  și sursele de finanțare până în anul 2030.(T.B.)


Intră acum și în grupul de