Ministrul Berceanu pune pe tapet o propunere a senatorului Orest Onofrei


Intră acum și în grupul de

Senatorul PD-L de Suceava, Orest Onofrei, secretar al Biroului Permanent al Senatului, a declarat duminică la Suceava, că propunerea sa mai veche privind preluarea unei părţi a transportului auto de mărfuri pe calea ferată a fost preluată de Ministerul Transporturilor, arătând că pentru realizarea rapidă a acestei intenţii trebuie adoptate decizii legislative şi administrative. Senatorul a spus, într-o conferinţă de presă, că va lua legătura cu oficialii Ministerului Transporturilor pentru ca această intenţie să fie pusă cât mai repede în practică.

„Vor trebui luate decizii legislative şi administrative. Trebuie să le discutăm pentru ca de la o declaraţie la punerea ei în practică să nu treacă mult timp”, a precizat parlamentarul sucevean. El a explicat că prin transferarea unei părţi din transportul de mărfuri de pe drumuri pe calea ferată va debloca transportul rutier, va proteja infrastructura rutieră care nu este pregătită să facă faţă actualului volum de mărfuri ce este transportat, dar poate conduce şi la eficientizarea activităţii Căilor Ferate. „Acum, pe calea ferată se merge în pierdere din lipsă de organizare şi lipsă de clienţi”, a mai spus Orest Onofrei, care a menţionat că o măsură de încurajare a transportului de mărfuri pe calea ferată va duce nu numai la păstrarea locurilor de muncă în acest sector, cât şi la crearea de noi locuri de muncă.

Reamintim că senatorul Onofrei a propus, încă din luna ianuarie, Ministerului Transporturilor, să ia în calcul realizarea unui proiect prin care camioanele ce tranzitează România să fie preluate de la intrarea în ţară de garnituri de tren şi transportate pe calea ferată până în zona de ieşire din ţară, măsura vizând reducerea aglomeraţiei pe drumurile naţionale şi a noxelor produse de acestea. Senatorul PD-L a spus că o astfel de măsură este adoptată deja în mai multe ţări şi consideră că este necesar să fie aplicată şi în România.

El a arătat că pentru camioanele care doar tranzitează România, o astfel de măsură ar fi benefică, întrucât pe calea ferată se vor reduce costurile privind transportul, precum şi numărul maşinilor de mare tonaj care afectează infrastructura rutieră. Senatorul PD-L a mai spus că la acest program ar putea fi atraşi şi transportatorii interni care fac curse regulate pe distanţe lungi.
La finele săptămânii trecute, Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, a anunţat, după o vizită efectuată la Arad, că îşi doreşte să mute o parte din traficul greu de mărfuri şi substanţe periculoase pe reţeaua feroviară, pentru că în acest moment reţeaua de drumuri este supraaglomerată şi se distruge rapid.


Intră acum și în grupul de