Intră acum și în grupul de
Deputatul PNL de Suceava Ioan Balan a criticat, marți, în termeni foarte duri modul defectuos și lent în care Guvernul PSD construiește infrastructură de transporturi în România și oferă câteva soluții concrete pentru modernizarea rețelei de drumuri naționale și fluidizarea traficului din Bucovina.
„În anul 2019 vom avea cele mai slabe investiții în infrastructură din ultimele decenii. Nu știu dacă acest lucru este cauzat numai din incompetența Guvernului sau și din lipsa acută a banilor de la buget. Cert este că în loc să avem mai mulți Km de autostradă în acest an, în loc să avem mai multe variante ocolitoare și drumuri naționale modernizate, noi constatăm că infrastructura este tot mai proastă, că unele loturi de autostradă stau închise pentru că s-au construit deficitar și au crăpat înainte să fie deschise circulației și că investiții începute în urmă și cu mai bine de 10 ani, nu au fost nici astăzi finalizate”, a spus parlamentarul de Suceava.
El a exemplificat cu varianta ocolitoare a Municipiului Suceava va intra cu siguranță în Cartea Recordurilor pentru că, abia acum, după mai bine de 10 ani de când au început lucrările, aceasta se apropie de finalizare.
„Șapte ani le-a luat guvernelor PSD să termine cei 15% cât mai rămăsese de construit din această șosea de centură. Apoi, cred că PSD urăște modernizarea întregii Moldove, atâta vreme cât Parlamentul a adoptat o lege pentru construcția Autostrăzii Unirii încă de anul trecut, iar ea a rămas în continuare tot în proiect, desenată pe hârtii”, a spus Ioan Bălan.
El a arătat că toți cei care au condus Ministerul Transporturilor în ultimii ani au trecut prin Bucovina și au promis oamenilor multe investiții, dar niciunul nu s-au ținut de cuvânt.
„Eu propun astăzi soluții concrete, care se pot materializa imediat și care vor conduce la modernizarea rețelei de drumuri naționale și la fluidizarea traficului din Județul Suceava.În primul rând, CNAIR să se țină de cuvânt și să finalizeze lucrările la centura Municipiului Suceava în această lună, nu să constatăm că a fost inaugurată și tot mai trebuie construit câte ceva. În al doilea rând, pentru că cea mai mare parte a drumurilor naționale trec prin centrul localităților și fac un calvar atât viața locuitorilor din aceste localități, cât și a șoferilor care le tranzitează, solicit CNAIR să demareze imediat construirea centurilor ocolitoare pentru orașele Fălticeni, Gura Humorului, Câmpulung Moldovenesc și Vatra Dornei. Nu sunt investiții uriașe, dar impactul lor ar fi unul uriaș pentru toată Regiunea de Nord-Est”, a declarat Ioan Bălan.
Potrivit acestuia, toate detaliile tehnice din legislația actuala justifică necesitatea economică a construirii acestor șosele de centură, prin care traficul de tranzit să nu mai treacă prin centrul orașelor.
„Fiecare din cele patru orașe întrunește condițiile din Normelor tehnice privind stabilirea clasei tehnice a drumurilor publice, care recomandă, pentru aceste sectoarele de drum cu valori ale traficului rutier cuprins între 8.001 și 16.000 vehicule fizice, construirea unor drumuri expres sau drumuri cu patru benzi de circulație. Să ne imaginăm numai cât de mult s-ar debloca în interior aceste orașe și cât de mult am scurta timpul de deplasare al autovehiculelor care nu mai merg cu 30-50 km pe oră prin oraș și care nu mai așteaptă la semafoare”, a declarat parlamentarul liberal.
El a subliniat că banii pentru construirea acestor centuri rutiere nu ar trebui să fie o problemă, în condițiile în care România mai poate solicita de la Comisia Europeană peste 6 miliarde de euro, bani nerambursabili.
„Când PNL va veni la guvernare, primele proiecte de investiții pe care le voi promova vor fi cele privind construirea celor 4 variante ocolitoare și voi susține ca la Autostrada Moldovei și la Autostrada Unirii să se lucreze 24 de ore pe zi! Nu mai este mult până la acel moment, iar cetățenii vor face diferența dintre ineficiența PSD la guvernare și pragmatismul și seriozitatea PNL”, a declarat Ioan Bălan.
Intră acum și în grupul de