Intră acum și în grupul de
Președintele organizației municipale PSD Suceava, Dan Ioan Cușnir, a declarat, miercuri, la Subiectul Zilei de la News Bucovina că pentru anul 2020 conceptul de oraș pentru Suceava nu mai poate fi gândit fără localitățile limitrofe.
„Orașul Suceava nu-l mai poți gândi izolat. Cei care conduc orașul și nu locuiesc în acest oraș ar fi trebuit deja să înțeleagă că trebuie o abordare de zonă metropolitană. Aeroportul Sucevei este la Salcea, depozitul de deșeuri a Sucevei este la Moara. Mare parte dintre cei care muncesc în Suceava, fie în mediul privat fie în instituțiile statului, locuiesc în zona metropolitană. Foarte mulți dintre copiii de școală sau de grădiniță din Moara, Șcheia, Salcea, Ipotești, Bosanci, Adâncata, vin la grădiniță și la școală în Suceava”, a spus Cușnir.
El a precizat că situația este vizibilă foarte bine dimineața la ora 8:00, când coada la semaforul de la Bibliotecă, câteodată este până în Ipotești.
El a reiterat că Suceava nu mai poate fi privită izolat și fără localitățile din zona metropolitană.
„Ei abia au reușit în doi ani de zile să semneze o hârtiuță de constituire a asociației care va forma această zonă metropolitană”, a spus Cușnir.
Potrivit acestuia majoritatea primarilor din localitățile învecinate fac parte din același partid cu primarul Sucevei, iar președintele CJ Suceava face parte din același partid cu ei și ar fi trebuit să facă o strategie comună de gestionare a transportului public local, sau privind gestionarea deșeurilor.
El a spus că inclusiv sistemul de educație în această zonă metropolitană trebuie văzut integrat.
„Nu poți să vorbești de modernizarea transportului public local în Suceava și fluidizarea traficului înainte de a scoate acele mașini care doar tranzitează Suceava”, a spus Dan Ioan Cușnir.
Liderul social-democrat sucevean a spus că s-a consultat cu specialiști și a prezentat și etapele care ar trebui realizate în cel mai scurt timp
Astfel, în primul rând, prin realizarea centurii de sud a Sucevei va trebui scos din oraș traficul de tranzit, al celor care merg spre Botoșani și spre estul județului Suceava.
Totodată, în paralel trebuiesc construite parcările supraterane care trebuie să devină parcările de reședință.
„Trebuie parcări supraterane de cartier și nu doar una, la Primărie”, a spus Cușnir.
El consideră că ar trebui ca parcările supraterane să fie realizate în locul unor garaje în care oamenii țin murături și că aceștia ar urma să fie despăgubiți.
Cușnir a arătat că pare a fi o soluție radicală, dar a exemplificat cu situații din orașe din țările vest europene unde se demolează parcări pentru a fi amenajate spații verzi.
„Fluidizarea traficului începe cu construirea centurii de sud și realizarea parcărilor supraterane, iar la pachet vin sensurile unice cu bandă pentru autobuze. Degeaba vorbesc ei de sensuri unice și bandă destinată autobuzelor dacă nu scoți mașinile de pe străduțe și de pe străzi”, a spus Cușnir.
El a arătat că în loc să se ambiționeze să asfalteze locuri de parcare între blocuri, mai bine actualii administratori ai orașului s-ar gândi să realizeze parcări supraterane.
„Oamenii sunt disperați. Parchează pe trotuare, parchează pe spații verzi, parchează pe unde apucă pentru că această administrație nu s-a gândit la nevoia acestor oameni”, a conchis Dan Ioan Cușnir.
Intră acum și în grupul de