Intră acum și în grupul de
Președintele organizației județene Suceava a Pro România, deputatul Cătălin Nechifor, a apreciat, luni, că proiectul șoselelor ocolitoare Gura Humorului, Câmpulung Moldovenesc și Vatra Dornei de pe traseul Autostrăzii Nordului prezentat de președintele CJ Suceava, Gheorghe Flutur nu pare a fi realizabil în condițiile anunțate.
„Autostrada lui Flutur începe de la „Lunca Boilor„, trece pe la baza pârtiei de schi „Șoimul”, se apropie de „Dealul pe care se scrie cu oi„, ajunge pe la „Podul Bucătar” și prin 7 sensuri giratorii și 3 tuneluri se termină la „Podul Alun” de la Roșu”, a apreciat Nechifor pe pagina sa de socializare arătând că practic aceasta s-ar putea numi Autostrada „Miorița„.
El a arătat că proiectul de șosele de ocolire a municipiilor Câmpulung Moldovenesc și Vatra Dornei, respectiv a orașului Gura Humorului prezentat de președintele Gheorghe Flutur ar fi probabil pe o singură bandă de mers și că acesta îl cere expres Guvernului să îl lase în execuție pe bani europeni localităților, neprecizând nici axa de finanțare, nici anul și nici ciclul financiar multianual la care se referă.
„Mi se pare o mare prostie, n-am văzut în viața mea în lumea civilizată giratoriu pe autostradă, cel mult giratoriu de cartier cu semafor, invenția lui Ion Lungu din Burdujeni. În al doilea rând, decuplarea de la proiect guvernamental și finanțare înseamnă de fapt că execuția Autostrăzii Nordului nu are nicio șansă să se pornească în guvernarea liberală și caută soluții de amăgire electorală, din ciclul aeroport la Floreni, tabăra la Bucșoaia sau elicopter în Capu Satului la Câmpulung Moldovenesc. În al treilea rând este iarăși o mare prostie să blochezi dezvoltarea unor alte obiective, trecând cu drumul pe la baza pârtiei de schi din Gura Humorului sau prin curtea Fabricii de Var din Pojorâta. Nu în ultimul rând autoritățile publice locale nu au experiența derulării unor astfel de proiecte ample de investiții, în valoare de sute de milioane de Euro și nici capacitatea financiară de a le cofinanța cu sume cuprinse între 2% și 10% din valoarea lucrărilor. Cred că e inutil să întreb dacă cineva i-a consultat și pe ei și le-a explicat despre ce e vorba cu adevărat”, a arătat Nechifor.
El consideră că ar trebui făcute publice discuțiile cu cei care se ocupă de infrastructura rutieră de la București și care sunt chemați la Suceava.
„Mai degrabă, ar trebui să îl invite pe Ștefan Mandachi, cel care a reușit să construiască singurul metru de autostradă din județul Suceava, metru care tot singur va rămâne mult timp de acum încolo”, a apreciat Nechifor.
Cătălin Nechifor este inițiator al Legii pentru construcția Autostrăzii Nordului care prevede construcția acesteia în următorii patru ani de la adoptarea legii.
Intră acum și în grupul de