Florin Sinescu: Doar achiziția autobuzelor electrice nu rezolvă problema transportului public sucevean care trebuie să fie o abordare de tip metropolitan pentru a fi eficient și atractiv. El crede că Ion Lungu ar trebui să explice de ce a renunțat la transportul electric cu troleibuze


Intră acum și în grupul de

Candidatul Pro România pentru funcția de primar al Sucevei, Florin Sinescu, a declarat, miercuri, în conferință de presă că finalizarea licitației pentru achiziția autobuzelor electrice în municipiul Suceava nu reprezintă soluția pentru transportul public în comun și trebuie o abordare de tip metropolitan pentru a fi eficient  și atractiv.

Fostul prefect a arătat că este un lucru important achiziția autobuzelor electrice, dar că trebuie foarte multă atenție mai ales că este vorba de un producător care este din afara Uniunii Europene.

„Trebuie să avem în vedere că avem nevoie și de piese de schimb și mentenanța pentru a putea funcționa aceste echipamente”, a spus Sinescu.

El cred că primarul Ion Lungu trebuie să abă în vedere ca acea garanție și funcționare a bateriei să fie pentru zece ani și că e nevoie și de asigurarea mentenanței.

„Să nu ajungem ca pentru o piesă de schimb să stăm cu ele trase pe dreapta și să așteptăm vaporul din China”, a spus fostul prefect.

El a arătat că încă e o problemă majoră cu stațiile de autobuz care sunt degradate și improprii și a atras atenția că nu există o hartă cu traseele de autobuz.

„Ion Lungu trebuie să dea un răspuns pentru transportul ecologic pe care l-am avut în municipiul Suceava, transportul cu troleibuze”, a spus Sinescu.

El a amintit că acest tip de transport public cu troleibuze a funcționat din 1985 până în 2007 și nu au fost oferite explicații pentru desființarea lui.

Sinescu a amintit că existau acele linii pe bulevardele principale și care ajungeau până în zona industrială și că dacă era păstrat până astăzi cu mijloacele noi de transport electric cu mobilitate mare se putea ajunge să ajungem în toate cartierele.

Potrivit acestuia este foarte  important ca transportul public să intrăm în cartiere, în Burdujeni de exemplu pe străzile mari, pe la instituțiile publice.

Totodată, fostul prefect a arătat că transportul metropolitan, în viziunea lui, este singura soluție prin care să fie creeată o alternativă care va putea să determine folosirea transportului în comun atât de cei din municipiul Suceava cât și cei din localitățile din jurul municipiului Suceava.

Sinescu apreciază că un transport metropolitan bine gândit va putea să fie eficient și atractiv.

CITEȘTE ȘI Prima licitație pentru achiziția autobuzelor electrice pentru Suceava a fost finalizată: Aproape 50 de milioane lei pentru 25 de autobuze produse în China. Lungu: Dacă nu vor fi contestații la licitație, în luna octombrie 2020 vor ajunge primele 15 autobuze electrice


Intră acum și în grupul de