Deputatul PSD George Șoldan: Incompetența actualului guvern de a gestiona educația în pandemie este confirmată de numărul record de 16.500 de elevi de clasa a opta ce nu participă la Evaluarea Națională


Intră acum și în grupul de

Deputatul PSD de Suceava George Șoldan a declarat, marți, că incompetența actualului guvern de a gestiona sistemul de educație din țară este confirmată de numărul de 16.500 de elevi de clasa a opta care nu participă la Evaluarea Națională pentru că nu au situația școlară încheiată, fiind un număr record, în condițiile în care în anii anteriori în toți anii de studiu din învățământul preuniversitar, de la clasa zero la clasa a XII-a  se cumulau 15.000 de elevi cu situațiile neîncheiate,

„Este cifra-dezastru a zilei în care începe evaluarea națională: 16.500! 16.500 de elevi de clasa a VIII-a nici măcar nu s-au înscris la Evaluarea Națională, pentru că Guvernul, incapabil să le asigure dreptul la educație în condiții de pandemie, i-a lăsat în aer. Acești copii, până la urmă, au rămas cu situația școlară neîncheiată, pentru că: fie nu au mers la școală din cauza pandemiei, fie nu au avut acces la internet să facă școala online, sau au avut părinții plecați în străinătate ori au fost lăsați în mod intenționat de profesori cu situația neîncheiată pentru a nu „strica statistica” și a „aranja clasamentul școlii””, a transmis deputatul social-democrat sucevean.

Șoldan spune că pentru ministrul Educației, Sorin Câmpeanu, această cifră este rezultatul incompetenței cu care a gestionat sistemul de educație în pandemie.

„16.500 este un număr-record. În toți anii de studiu trecuți, de la clasa pregătitoare până la clasa a XII-a, erau cumulat 15.000 de elevi cu situația neîncheiată anual. Să înțelegeți și mai bine dimensiunea acestui dezastru, vă spun că numărul elevilor al căror viitor a fost pus pe butuci este cât populația unui municipiu din România, de exemplu, Câmpulung Moldovenesc”, a spus Șoldan.

El s-a întrebat ce face Ministerul Educației pentru acești copii.

„Nimic – nici măcar nu îi are în statistici. Ce face Iohannis? – Nimic! Programele de tipul „Școală după Școală”, „Masă la Școală” sau ”A Doua Șansă” – au rămas promisiuni uitate într-o strategie prăfuită. Cîțu și Câmpeanu să caute în Programul lor de Guvernare – au soluțiile acolo. Probabil au fost bune doar pentru a câștiga alegerile. Acum le-au uitat! Acum strigă că nu au bani! Dar tot ei strigă că a crescut nivelul de trai? Care nivel? Care trai? Al cui trai? Poate traiul miniștrilor?”, a adăugat parlamentarul.

George Șoldan consideră că prin abandonarea acestor copii, practic, Guvernul condamnă la sărăcie 16.500 de tineri.

„Ei nu vor merge nici la o școală profesională, nici la liceu, nu vor putea fi nici angajați pentru că sunt minori. Acești copii vor rămâne ai nimănui! La fel cum și țara a rămas a nimănui!”, a conchis George Șoldan.


Intră acum și în grupul de