Nechifor: Folosirea trenului de epoca, o „hachita” a lui Flutur, care a creat o paguba de peste o jumatate de miliard de lei vechi (VIDEO)


Intră acum și în grupul de

„Se pare că Flutur e în opoziţie faţă de un ministru PDL”, a afirmat luni preşedintele PSD Suceava, deputatul Cătălin Nechifor, făcând referire la atacul „virulent”, dar nefondat al lui Gheorghe Flutur la adresa sa privind pierderile pe care le-a înregistrat CFR Călători ca urmare a punerii în funcţiune a unui tren de epocă în cadrul proiectului „Pelerin în Bucovina”, în condiţiile în care ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a transmis datele respective.

Liderul social-democraţilor suceveni a subliniat că este evident că prin folosirea trenului de epocă timp de o săptămână, în urma unei „hachiţe” a preşedintelui CJ Suceava, s-a creat o pagubă de peste o jumătate de miliard de lei vechi.

El a mai declarat că dacă trenul de epocă este garat la Suceava este de neînţeles atunci de ce acesta nu este folosit pentru turism dacă tot face parte din acţiunile de promovare turistică. „Trenul nu a mai folosit pentru că nu au mai fost turişti? Cred că de fapt vorbim de reclamă mincinoasă. Flutur îndeamnă turiştii să se plimbe cu trenul de epocă, dar acesta nu este în funcţiune, iar astă vară le spunea că pot merge cu pluta pe Bistriţa, dar turiştii găsesc la Suceava plute cel mult la sticlele cu vin”, a spus Nechifor.

El a mai declarat că despre Bucovina se vorbeşte frumos, sunt peisaje de excepţie, monumente cu o valoare inestimabilă, dar toate acestea trebuie promovate doar când piaţa permite.

Nechifor a mai spus că nu se justifică finanţarea cu şapte milioane de euro a turismului în perioadă de criză. „Când e criză, vacanţa este prima care sare de pe lista de priorităţi a unei familii. În criză oamenii au alte priorităţi”, a spus deputatul PSD.

Preşedintele CJ Suceava, Gheorghe Flutur, lider al PDL, a declarat, sâmbătă, că opoziţia din Suceava l-a acuzat că trenul de epocă din proiectul “Pelerin în Bucovina” nu a adus profit şi crede că dacă s-ar lua după judecata infantilă a celor din opoziţie nu s-ar mai aduce turişti în Bucovina.

Gheorghe Flutur a subliniat că cei din opoziţie fac calcule greşite legate de profit din promovare turistică şi că nu se poate lua după “judecata limitată a celor cu fontanela încă deschisă”. “Nu am mai face nimic pentru promovarea turismului dacă ne-am lua după judecata infantilă a acestor copii din opoziţie”, a spus Flutur.
Potrivit unui răspuns scris al ministrului Transporturilor, Anca Boagiu, la o întrebare adresată de preşedintele PSD de Suceava, deputatul Cătălin Nechifor, circulaţia trenului de epocă Moldoviţa în perioada 8-16 august 2011 a făcut parte din proiectul “Pelerin în Bucovina” şi a avut ca obiectiv promovarea sistemului de transport cu trenul în general, iar în particular a turismului feroviar pe secţiile din nordul Moldovei redeschise după ce au fost reparate în urma inundaţiilor.

În răspuns, ministrul Transporturilor arată că pe parcursul funcţionării acestui tren de epocă au fost transportaţi 1.079 de călători, iar veniturile obţinute din vânzarea biletelor sunt de 17.439,20 de lei.

Totodată, se arată că pentru aducerea trenului şi funcţionarea lui costurile suportate de SN CFR Călători s-au ridicat la 64.764,92 de lei, fără TVA. Astfel, pentru aducerea trenului din staţia Buzău, până la Suceava, costurile sunt de 1.450 de lei pentru remorcare şi de 229,44 de lei pentru personal.

Cheltuielile pentru funcţionarea trenului în perioada în care acesta a operat în cadrul proiectului Pelerin în Bucovina se ridică la 51.960 de lei fără TVA pentru combustibili şi la 262,01 de lei fără TVA pentru salubrizare. Cheltuielile de personal pentru funcţionarea trenului au fost de 2.808 de lei pentru partea de tracţiune şi de 8.055,47 de lei pentru comercial.
În încheiere, ministrul Transporturilor apreciază că impactul asupra mediului a fost unul redus, ţinând cont că tracţiunea de bază folosită pentru punerea în mişcare s-a realizat cu o locomotivă diesel pentru o perioadă scurtă de timp.

Un tren de epocă tractat de cea mai veche locomotivă cu aburi din ţară în stare de funcţionare şi având în componenţă patru vagoane construite în jurul anului 1900 a circulat, în perioada 8-16 august, de la Suceava spre Moldoviţa, Cacica şi Putna în cadrul proiectului “Pelerin în Bucovina”.

Programul turistic iniţiat de Consiliul Judeţean Suceava şi intitulat “Pelerin în Bucovina” presupune un pelerinaj în perioada 15 iulie – 15 august de la Viena în Bucovina, cu prilejul sărbătorii Adormirea Maicii Domnului, fiind sprijinit şi de autorităţile austriece.


Intră acum și în grupul de