Intră acum și în grupul de
Mai multe dosare, cum este cel privind exproprierile la şoseaua de centură a Sucevei, sau transferul gratuit către Transgaz a conductelor magistrale construite printr-un credit al judeţului Suceava, dar şi un dosar privind traficul de ţigări pe calea ferată, din Ucraina în România au fost transmise de preşedintele PSD Suceava, deputatul Cătălin Nechifor, ministrului Justiţiei, Titus Corlăţean, care a fost prezent duminică la Suceava, pentru a fi investigate de instituţiile abilitate.
Liderul social-democraţilor suceveni a precizat luni, într-o conferinţă de presă că în cazul contrabandei cu ţigări pe calea ferată nu are multe elemente, dar a arătat că mecanismul este de transport de ţigări încărcate în Ucraina şi ascunse în containere care sunt acoperite cu buşteni.
El a prezentat şi câteva fotografii dintr-o gară din Ucraina unde se încarcă un container încadrat cu polistiren şi peste care se aşază buşteni, menţionând că respectivele containere cu ţigări erau apoi „îmbrăcate în lemn”. Cătălin Nechifor a menţionat că „există o filieră PDL” care s-a ocupat de această afacere, iar operaţiunea Ţigareta care a început în iarna anului trecut în zona de frontieră din Suceava nu a mai continuat după ce „s-a făcut pace în PDL”.
Într-un documentar pus la dispoziţia presei de PSD Suceava, se arată circuitul afacerii şi se menţionează că se contractează din Ucraina masă lemnoasă pentru piaţa internă ca lemn de foc sau lemn de lucru, iar în vagoanele cu marfă, încărcate la ocoalele limitrofe frontierei cu România, se aşază baxuri cu ţigări protejate în cadre metalice.
Vagoanele treceau prin ambele vămi cu acordul autorităţilor şi ajungeau pe linia cu ecartament mare până în staţia CFR Dorneşti unde se face transbordarea în vagoane cu ecartament european.
Conform aceleiaşi surse, o parte din vagoanele încărcate astfel erau direcţionate în incinta unei firme din Dorneşti protejată de un înalt gard protector, iar operaţiunile se făceau în special noaptea. Din Dorneşti marfa de contrabandă se transportă mai departe cu camioane sau maşini de mic tonaj către Rădăuţi şi Suceava. Sursa citată menţionează că acest tip de trafic de ţigări funcţionează de trei ani şi că sumele mari de bani rezultate în urma acţiunilor au creat o reţea de trafic foarte bine pusă la punct, atât în Ucraina cât şi în România şi se subliniază că spre deosebire de alte transporturi similare, vagoanele cu lemn ce aveau containere cu ţigări aveau linie liberă şi prioritate la intrarea în ţară.
Intră acum și în grupul de