Intră acum și în grupul de
Deoarece întreaga noastră viaţă este marcată de existenţa calculatorului – cel mai adaptabil şi mai puternic instrument, folosit azi în cele mai diverse domenii, ca profesori este foarte important să ştim să determinăm elevii să pună cunoştinţele de informatică în legătură cu viaţa de zi cu zi şi să privească fenomenele din jur prin prisma acestor cunoştinţe.
În acest context, ca în fiecare an în timpul Zilelor Colegiului, la Colegiul Naţional de Informatică „Spiru Haret” din Suceava s-a desfăşurat cea de a XI-a ediţie a Concursului de creativitate software intitulat LINFO@SV. Acesta s-a adresat elevilor de toate vârstele, fiind organizat pe secţiuni în funcţie de vârsta elevilor: • învăţământ primar – Îmi plac poveștile, unde cei mici au realizat în timpul concursului o prezentare în Microsoft PowerPoint a uneia dintre următoarele poveşti: Croitorașul cel Viteaz, Soldățelul de plumb, Doi feți cu stea în frunte. La această secțiune, premiul I a fost obținut de Lupu Albert Paul și de Tudor Spirescu de la Școala Generală Nr. 8 Suceava, ce au descris în imagini animate povestea Soldățelul de plumb; • învăţământ gimnazial – InfoSmart, în cadrul căreia participanții au avut de rezolvat probleme de logică – matematică; • elevii de liceu au concurat la categoriile Soft educaţional, Web Design, Soft utilitar şi Jocuri.
La eveniment au participat concurenţi din judeţul Suceava, București și Botoșani.
Comisia de jurizare a lucrărilor a avut misiunea de a evalua proiectele prezentate in cadrul concursului atât din punct de vedere al conținutului științific, cât și din prisma utilizării unui astfel de proiect: elementele de design, de interfață, originalitate, portabilitate, mod de prezentare.
Cel mai apreciat soft educațional a fost cel realizat de elevul Serediuc Constantin de la Colegiul Național ”Spiru Haret” Suceava, iar la sectiunea Soft utilitar si Jocuri, premiul I a fost acordat elevului Pangratie Andrei de la Colegiul Național de Informatică ”Tudor Vianu” din București.
Prin rezolvarea unor probleme din tehnică, din viaţa economico-socială, elevii îşi pot lărgi perspectiva de percepere a informaticii, văzând în ea nu numai un domeniu de cunoaştere, dar şi un instrument de acţiune conştientă, de controlare şi folosire a fenomenelor în folosul societăţii.
Prof. Virginel Iordache, directorul Colegiului Naţional de Informatică „Spiru Haret” Suceava
Intră acum și în grupul de