Mai puține infracțiuni comise în școlile sucevene și în zona adiacentă acestora, în anul şcolar 2016-2017 faţă de anul şcolar anterior


Intră acum și în grupul de

Numărul infracţiunilor sesizate în şcoli şi în zona adiacentă acestora, în care au fost implicaţi elevi, a scăzut în anul şcolar 2016-2017 faţă de anul şcolar anterior, cele mai multe infracţiuni fiind comise în incinţa unităţilor de învăţământ, iar din totalul celor 45 de infracţiuni înregistrate, 25 au fost fapte de loviri sau alte violenţe.

Potrivit unei informări a Inspectoratului de Poliţie Judeţean Suceava, prezentată, vineri, în cadrul şedinţei Colegiului Prefectural, în anul școlar 2016-2017, în județul Suceava, au fost sesizate 45 infracțiuni comise în şcoli şi în zona adiacentă acestora, în scădere cu 5 față de anul școlar 2015-2016, cele mai multe, 40,  fiind comise în incinta unităților de învățământ, “zone unde forțele de ordine (poliție, jandarmi, poliție locală) nu pot monitoriza, interveni și preveni incidentele”, iar alte cinci infracţiuni au fost sesizate în zona adiacentă unităţilor de învăţământ.

Conform informării IPJ Suceava, din totalul celor 45 de sesizări, 29 au fost infracțiuni comise în mediul urban și 16 în mediul rural, fiind înregistrate în 36 de unități de învățământ, respectiv în 10 colegii sau licee, în 23 şcoli gimnaziale, într-o grădiniță și în alte două unități de învățământ.

În documentul respectiv se menţionează că la comiterea acestor infracţiuni au participat, ca autori, 38 de elevi, 4 cadre didactice, 2 părinți/tutori și două persoane din alte categorii, iar ca victime ale infracțiunilor au fost 38 de elevi, 3 cadre didactice, un părinte/tutore și trei persoane din alte categorii.

Mai mult de jumătate din infracţiunile sesizate au fost fapte de loviri sau alte violenţe, urmate de infracţiuni de vătămare corporală din culpă în 9 cazuri şi de 4 infracţiuni de furt.

Conform informării IPJ Suceava, la infracţiunile sesizate în unităţile de învăţământ s-au întocmit analize de caz în urma cărora s-a stabilit că infracțiunile de lovire și alte violente sesizate “au avut un caracter spontan, unele având drept cauză joaca elevilor (bruscări, loviri cu bulgări de zăpadă, etc.)”, iar majoritatea infracțiunilor de vătămare corporală din culpă s-au produs „prin autoaccidentări, în timpul orelor de educație fizică, sau în timpul recreației”.

În aceeaşi informare se menţionează că printre cauzele identificate care au favorizat  comiterea infracțiunilor din mediul școlar se numără lipsa unor măsuri eficiente de pază şi control acces la unele unităţi în învăţământ, nerespectarea regulilor de acces în incinta unităţilor de învăţământ, lipsa de supraveghere a elevilor pe perioada pauzelor și apariția unor conflicte spontane generate de joaca acestora, numărul mare de minori lăsaţi fără supraveghere, pe fondul plecării părinţilor la muncă în străinătate, anturajul, teribilismul, consumul de alcool, sau substanțe halucinogene în rândul tinerilor, dar şi proliferarea violenţei în mass-media prin prezentarea diverselor evenimente cu impact violent.

“În acest sens, pentru asigurarea ordinii şi siguranţei în zona unităţilor de învăţământ, precum şi pentru reducerea fenomenului infracţional, subunitățile de poliție și-au planificat zilnic agenți de poliție care să fie prezenți în zonele și pe căile de afluire și defluire a elevilor și cadrelor didactice. La aceste măsuri sunt angrenate efective de ordine publică, poliție rutieră și investigații criminale, agenții secțiilor de poliție rurală și ai posturilor de poliție comunale, precum și efective de jandarmi și poliție locală”, se arată în informarea IPJ Suceava.

Sursa citată precizează că pentru anul şcolar 2017-2017 IPJ Suceava a stabilit unele  priorităţi privind asigurarea climatului de ordine și siguranță în unităţile de învăţământ, respectiv evaluarea, până la începerea noului an, a unităţilor de învăţământ preuniversitar existente la nivelul judeţului din punct de vedere al asigurării cu pază şi elemente de protecţie şi dispunerea măsurilor necesare pentru creşterea gradului de siguranţă, întocmirea în comun cu partenerii instituționali a documentelor de cooperare (programe, protocoale, planuri de măsuri, etc.) pe linia asigurării protecției unităților școlare, a siguranței elevilor și personalului didactic,

menţinerea ordinii şi liniştii publice în zona adiacentă unităţilor de învăţământ, prin reglementarea traficului auto şi pietonal, intensificarea patrulărilor și asigurarea prezenței active a echipajelor de poliție sau a patrulelor mixte poliție-jandarmi, poliție-poliție locală în perimetrul acestora, inclusiv la începutul și sfârșitul orelor de curs, organizarea de acțiuni punctuale în cooperare cu unitățile școlare pentru reducerea absenteismului şi abandonului şcolar, a consumului de alcool și a substanțelor cu efect halucinogen de către minori și descurajarea găştilor de cartier în care sunt implicaţi elevii, iniţierea şi derularea unor parteneriate şi protocoale de colaborare cu instituţii publice locale şi organizaţii neguvernamentale în scopul prevenirii delicvenţei juvenile și a faptelor antisociale (lovire sau alte violenţe, furt, etc.) în instituțiilor școlare de pe raza judeţului şi intensificarea activităţilor preventive în unităţile de învăţământ preuniversitar și, în special, în școlile unde s-au semnalat infracțiuni în anul școlar 2016/2017.

 

 

 

 


Intră acum și în grupul de