Intră acum și în grupul de
Peste o sută de polițiștii suceveni au fost implicați joi, în cea de-a patra zi de şcoală, într-o acțiune ce a avut loc atât în zona unităţilor de învăţământ, dar şi la orele de curs. Polițiștii le-au oferit elevilor informaţii despre siguranţa în mediul virtual, dar şi despre evitarea hărţuirii şi abuzului emoţional.
„Amintirile de vacanţă sunt încă vii printre elevi. Mulţi elevi au fost în excursii interesante sau concedii în locuri frumoase din ţară sau din străinătate. Alţii însă nu au avut posibilitatea să o facă întrucât familiile nu dispun de resurse financiare sau din alte motive. Poliţiştii i-au învăţat pe toţi că aceste lucruri nu sunt raţiuni pentru a exclude un copil din cercul de prieteni sau discuţii, altele fiind valorile şi calităţile personale care îl recomandă pe un tânăr să iţi fie prieten. În alte situaţii, pe perioada vacanţei unii elevi au mers la medic şi li s-a recomandat să poarte ochelari, aparat dentar sau alte dispozitive de corectare a unor afecţiuni medicale. Acestea nu sunt motive de amuzament, iar colegii trebuie să îi susţină şi să îi valorizeze. Acestea au fost câteva din discuţiile purtate de poliţişti cu elevii, discuţii care i-au făcut mai responsabili şi au ajutat la formarea lor personală”, a informat IPJ Suceava.
Sursa citată a arătat că de multe ori tratamentul discriminatoriu la care este supus un minor, jignirile zilnice venite din partea unor colegi, au efecte mult mai grave pe termen lung în ceea ce priveşte dezvoltarea copilului.
„De regulă, când se vorbește de violenţă şcolară ne raportăm la actele de violenţă fizică ce se petrec în incinta unităţii de învăţământ. De multe ori, însă, tratamentul discriminatoriu la care este supus un minor, jignirile zilnice venite din partea unor colegi, au efecte mult mai grave pe termen lung în ceea ce priveşte dezvoltarea copilului. Curtea școlii şi şcoala este un micro-univers social în care copiii primesc primele lecții de viață în afara familiei. Vorbim despre validare, acceptare, empatie, dar din păcate vorbim și despre teamă, rușine, respingere. De cele mai multe ori, încărcarea negativă de la școală reverberează și acoperă emoțiile pozitive, ambiția și potențialul copiilor”, au mai arătat reprezentanții Poliției Suceava.
Ei precizează că bullying-ul este definit ca fiind un comportament ostil/de excludere și de luare în derâdere a cuiva, de umilire.
„Un copil este etichetat, tachinat, batjocorit în cercul său de cunoștințe sau de către colegi care îl strigă într-un anume fel (făcând referire la aspectul fizic sau probleme de ordin medical/ familial). Uneori aceste tachinări se transformă în îmbrânceli sau chiar, în unele cazuri, în atacuri fizice. Bullying reprezintă o formă de abuz emoțional și fizic. Fenomenul „bullying” este mult mai des întâlnit decât ne-am dori să credem. Se întâmplă pe coridoarele școlii, în curte, pe străzi și, din păcate, uneori și în sălile de clasă. Nedepistat la timp, bullying-ul poate lăsa traume și repercursiuni ireversibile asupra adaptabilității copilului în societate”, a mai arătat Poliția Județeană.
Sursa citată arată că bullying-ul implică cel puțin un agresor și o victimă, iar, în unele cazuri, există și martori.
„Putem discuta despre bullying fizic, verbal, sexual sau psihic. Cele mai multe beneficii în ceea ce privește eliminarea bullying-ului le-ar aduce schimbarea mentalității de la o vârstă cât mai fragedă. Este necesar ca școala să rămână mediul sigur și prietenos unde copiii obțin cunoștințe și deprinderi esențiale și dezvoltă relații definitorii pentru viitorul lor. La școală un comportament civilizat și corect le poate aduce elevilor apreciere din partea profesorilor, dar și prieteni adevărați printre colegi”, a evidențiat Poliția Județeană Suceava.
Intră acum și în grupul de