Intră acum și în grupul de
Inspectorul şcolar general al ISJ Suceava, Gheorghe Lazăr, a declarat, joi, în cadrul reuniunii anuale de management instituţional că în anul şcolar precedent au fost integraţi în învăţământul de masă peste 1100 de preşcolari şi elevi cu cerinţe educative speciale.
Lazăr a spus că din cauza numărului insuficient de cadre didactice de sprijin programele de intervenţie pentru aceşti copii sunt deficitare.
El a precizat că raportat la numărul total al preşcolarilor şi elevilor cu cerinţe educative speciale şcolarizaţi în învăţământul de masă ar fi necesare cel puţin 50 de cadre didactice de sprijin.
De precizat este că potrivit Metodologiei privind organizarea serviciilor de sprijin educaţional pentru copiii, elevii şi tinerii cu cerinţe educaţionale speciale integraţi în învăţământul de masă, se asigură servicii educaţionale prin profesori itineranţi şi de sprijin pe durata învăţământului preşcolar şi pe întreaga perioadă a şcolarizării.
Aceeaşi metodologie prevede că normarea şi încadrarea profesorilor itineranţi şi de sprijin se realizează astfel: un post pentru 8 – 12 copii/elevi/tineri cu deficienţe moderate sau uşoare, integraţi individual ori în grup de 2 – 3 elevi în grupe/clase din unităţi de învăţământ de masă, echivalent normei de predare de 16 ore; un post pentru 4 – 6 copii/elevi/tineri cu deficienţe grave, profunde sau asociate, integraţi individual ori în grup de 2 – 3 elevi în grupe/clase din unităţi de învăţământ de masă, echivalent normei de predare de 16 ore.
Totodată, cele 16 ore/săptămână aferente normei de predare se realizează în activitate directă cu copilul/elevul integrat, în clasă sau în săli multifuncţionale/centre de resurse din unitatea de învăţământ unde este înscris copilul/elevul, iar numărul de ore şi disciplinele de învăţământ la care participă profesorul itinerant şi de sprijin sunt stabilite de comun acord cu cadrele didactice de la grupă/clasă.
Purtătorul de cuvânt al ISJ Suceava, inspectorul şcolar Cezar Anuţei, a declarat, vineri, pentru NewsBucovina că în acest an şcolar sunt integraţi în învăţământul de masă 1167 de copii cu cerinţe educative speciale, din care 52 la grădiniţă, în învăţământul primar şi gimnazial câte 492 de elevi, iar în învăţământul profesional şi liceal 131 de elevi.
Anuţei a spus că în judeţul Suceava sunt 9 cadre didactice de sprijin, cu doi mai mulţi decât în anul şcolar precedent, iar de sprijinul celor nouă profesori beneficiază 140 de copii cu cerinţe educative speciale.
(Liliana Bujdei)
Intră acum și în grupul de