Intră acum și în grupul de
Autoritatea Teritorială de Ordine Publică Suceava a depistat mai multe nereguli în ceea ce privește transportul de persoane în municipiul Suceava, arătând că situațiile sunt generate atât de legislația neclară, cât și de hotărâri ale autorităților locale și județene.
Potrivit unui comunicat de presă al ATOP Suceava, în urma verificărilor, s-a constatat că unele normele legale incidente (Ordonanța Guvernului nr.27/2011 privind transporturile rutiere), inclusiv cele de la nivel local privind serviciile de transport public local sunt deficitare în sensul că operatorii de transport au posibilitatea să suplimenteze, în cazul în care constată că numărul călătorilor este mai mare decât capacitatea de transport, cu microbuze de aceeaşi categorie,că în situația în care, microbuzele trebuiesc înlocuite, legea prevede anunţarea în prealabil a A.R.R., dar totodată nu prevede o sancţiune în cazul în care această condiţie nu este îndeplinită, iar în caietele de sarcini emise de A.R.R. Suceava în baza hotărârilor Consiliului Judeţean sunt trecute în majoritatea situațiilor, toate staţiile din municipiul Suceava în care operatorii de transport pot debarca şi îmbarca călători.
Mai mult, Consiliul Judeţean Suceava a emis hotărârea nr.66/2004 prin care, la art.2 se stipulează faptul că: ,,mijloacele de transport care tranzitează localităţile urbane şi rurale vor putea folosi staţiile de oprire din localităţile respective.”
„De asemenea, sunt operatori de transport, cărora pe caietul de sarcini, Primăria municipiului Suceava le-a înscris staţiile din municipiul Suceava, deşi traseul este unul extern”, se arată în comunicat în care se dă ca exemplu cursa Suceava-Mitocu Dragomirnei caz în care, ar fi trebuit să aibă opriri doar în comuna Mitocu Dragomirnei și Autogara Suceava.
Mulţi operatori de transport nu efectuează cursa completă, ci întorc în zona ieşirii din municipiul Suceava pentru a efectua doar transport local, pentru care, în acest moment nici un operator nu are licenţă în acest sens, T.P.L.-ul având exclusivitate, a constatat ATOP Suceava.
Totodată, ATOP menționează că traseul Suceava – Aeroport „Ştefan cel Mare” din orașul Salcea are 25 de curse zilnice, deşi pe aeroport în cea mai aglomerată zi aterizează 4, maxim 5 avioane.
„Astfel, la acest traseu, o societate comercială a licitat cu un număr de 4 autobuze, dar caietul de sarcini s-a eliberat pentru 4 microbuze, categorie de mijloc de transport net inferioară din punct de vedere al numărului de persoane ce pot fi transportate”, se arată în comunicat.
ATOP Suceava precizează că în primele 11 luni ale anului 2017, Serviciul Rutier Suceava a organizat, coordonat şi desfăşurat, 12 acţiuni pe linia transportului public de persoane, în creștere cu 3 față de perioada similară a anului 2016, activităţi în urma cărora, pentru încălcarea normelor legale incidente, au fost aplicate 102 sancţiuni contravenționale, din care 43 la O.U.G. nr.195/2002 privind circulația pe drumurile publice, 57 la H.G. nr.69/2012 privind legalitatea transporturilor rutiere publice de persoane și măsuri și două la O.G. nr.37/2007 privind stabilirea timpului de odihnă.
Totodată, în cadrul activităților desfășurate de polițiștii rutieri, în perioada ianuarie-noiembrie 2017, au fost aplicate și 33 de sancțiuni contravenționale pentru efectuarea transportului de persoane (8+1 locuri) fără a deține licență, ocazie cu care, s-a dispus și măsura suspendării dreptului de utilizare a vehiculului pe o perioadă de șase luni, pentru toate cazurile menționate mai sus.
Mai mult, în decembrie a.c. pe raza municipiului Suceava a fost organizată o acțiune, pe linia transportului de persoane, ocazie cu care, au fost verificate 47 de microbuze și aplicate 3 sancţiuni aplicate contravenționale, în valoare de 5.740 lei.
Intră acum și în grupul de