Intră acum și în grupul de
Şeful Serviciului Control în Sănătate Publică, medicul epidemiolog Dinu Florin Sădean, a declarat, vineri, pentru NewsBucovina, că în judeţul Suceava nu au fost depistate panouri publicitare care promovează mesaje antivaccinare.
Sădean a spus că inspectorii sanitari suceveni au verificat panourile publicitare care promovează campaniile de informare pe temă de sănătate publică nefiind depistat nici un panou care să promoveze mesaje antivaccinare.
Reamintim că într-un comunicat de presă al Ministerului Sănătăţii, publicat în data de 4 ianuarie 2018, se preciza că la solicitarea ministrului Sănătăţii, prof.univ.dr. Florian Bodog, direcţiile de sănătate publică vor controla toate panourile publicitare care promovează campanii de informare pe teme de sănătate publică.
“În unele localități au fost postate, la sfârșitul anului trecut, panouri publicitare împotriva vaccinării. Am solicitat inspectorilor sanitari să verifice și să sancționeze, în conformitate cu competențele lor promotorii tuturor campaniilor publicitare care vizeză sănătatea publică și care nu au avizul Ministerului Sănătății, așa cum prevede legea. În opinia mea, panourile publicitare anti-vaccinare reprezintă un atentat la sănătatea copiilor noștri. Epidemia de rujeolă trebuie să fie un semnal de alarmă pentru toată lumea: medici, autorităţi şi părinţi. Încă o dată fac un apel la rațiune și responsabilitate. Lipsa vaccinării duce la forme grave ale bolii și chiar la decesul copiilor. Dacă nu facem ceva să creștem acoperirea vaccinală vom avea mult de suferit. Și rujeola e cea mai blândă dintre bolile care pot afecta sănătatea copiilor nevaccinați”, a declarat ministrul Sănătății, prof.univ. dr.Florian Bodog.
În comunicatul de presă se menţionează că potrivit art. 44 din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii: „campaniile de informare, educare şi comunicare cu privire la teme care privesc sănătatea publică trebuie să fie avizate de Ministerul Sănătăţii”.
“Nerespectarea dispoziţiilor legale în vigoare privind avizarea publicităţii produselor, precum şi a campaniilor de informare, educare şi comunicare cu privire la teme care privesc sănătatea publică, constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 10.000 lei la 25.000 lei, conform HG nr. 857/2011 privind stabilirea şi sancţionarea contravenţiilor la normele din domeniul sănătăţii publice”, se mai arată în comunicatul de presă al Ministerului Sănătăţii.
(Liliana Bujdei)
Intră acum și în grupul de