Intră acum și în grupul de
Managerul Spitalului Județean de Urgență Suceava, Vasile Rîmbu, a anunțat, miercuri, că începând cu data de 1 februarie se instituie la fiecare secție un plan de îngrijri care a funcționat și până acum, dar într-o formulă sintetică și cu date generale.
El a spus că acest plan de îngrijiri are ca obiective creșterea calității îngrijirilor medicale, dezvoltarea abilităților profesionale ale personalului medical mediu și auxiliar și implicit creșterea siguranței pacientului, responsabilizarea asistentului medical și evidențierea tuturor îngrijirilor executate.
Rîmbu a declarat că nu va fi ușor de implementat acest plan, dar că va genera satisfacții deosebite și că astfel de planuri de îngrijiri funcționează în prezent în puține spitale din țară.
„Planul de îngrijiri este un fel de pavăză dacă pacientul a uitat ce îngrijiri a primit și intenționează să acționeze în instanță că spitalul nu și-a făcut datoria”, a spus Rîmbu.
El a subliniat că acest plan are ca scop principal creșterea satisfacției pacientului.
„În comparație cu alte sfere ale societății suntem bine plătiți și trebuie să confirmăm și să dăm satisfacție după efortul pe care îl face societatea. La momentul de față trebuie să fii mult mai lângă bolnav, mult mai în intimitatea medicală, nu personală, a bolnavului”, a spus Râmbu.
Astfel, de la internare, după obținerea consimțământului, pacientul este evaluat în ceea ce privește condițiile de viață, alergii, stare generală, obișnuințe de viață, deficiențe, regim alimentar, eventuale proteze și se va face o evaluare a durerii, a riscului de cădere sau a riscului de apariție a escarelor.
Totodată, la internare, se stabilește și scorul de dependență al pacientului, de la autonom, la dependență moderată, majoră sau totală, iar în funcție de acestea va avea ajutor parțial, permament sau total în funcție de răspunsurile la 14 nevoi, respectiv nevoia de a respira și a avea o bună circulație, nevoia de a mânca și a se hidrata, nevoia de a elimina, nevoia de a se mișca, a păstra o bună postură, nevoia de a dormi, a se odihni, nevoia de a se îmbrăca și dezbrăca, nevoia de a-și menține temperatura corpului în limite normale, nevoia de a fi curat, a-și proteja tegumentele, nevoia de a evita pericolele, nevoia de a comunica, nevoia de a acționa după credințele sale și valorile sale, nevoia de a se realiza, nevoia de a se recreea și nevoia de a învăța.
Prin acest plan se monitorizează inclusiv cateterele venoase periferice cât și eventualele complicații care apar ulterior.
Potrivit directorului de îngrijri, Doina Chirap, în acest document care va fi completat cu toate operațiunile care au fost aplicate pacientului va fi inclusă și foaia de administrare a tratamentului în care vor fi consemnate intervențiile delegate de medic, medicația personală, cu doză medie, priză și frecvența zilnică și evaluarea pacientului post administrare, iar formularul va înregistra semnătura asistentului care a efectuat tehnica.
Mai mult, a spus Chirap, partea cea mai importantă a planului, îngrijirile pe care le execută asistenta medicală, vor fi generale și ulterior completate cu îngrijirile specifice fiecărei secții și vor fi consemnate în documentele special concepute în acest sens.
La externarea pacientului, raportul de îngrijiri va include rezumatul îngrijirilor acordate, educația pacientului la externare și îngrijirile acordate în ziua externării, iar asistenta medicală va reevalua pacientul și va înscrie scorul de dependență cu care acesta este externat.
Chirap a mai spus că asistenta șefă a fiecărei secții va desemna, dintre asistentele medicale, tutore de îngrijiri care va urmări modul de implementare a planului.
La fiecare secție asistenta șefă va decide numărul de tutore de îngrijiri necesar. (T.B.)
Intră acum și în grupul de