Românii sunt printre cei mai deschişi europeni la ideea de a achiziţiona autovehicule electrice, dar germanii sunt mai sceptici deși au au o infrastructură mult mai dezvoltată a staţiilor de încărcare, relevă un studiu realizat de E.ON şi Kantar EMNID


Intră acum și în grupul de

Românii sunt printre cei mai deschişi europeni la ideea de a achiziţiona autovehicule electrice, relevă un studiu realizat de E.ON şi Kantar EMNID, conform căruia 36% dintre cei care în momentul sondajului erau în căutarea unei maşini noi, intenţionau să cumpere una electrică. Cu acelaşi procent se laudă şi italienii, însă într-un context total diferit.

La fel ca majoritatea est-europenilor, românii sunt destul de sceptici atunci când sunt întrebaţi despre cum văd potenţiala supremaţie a vehiculelor electrice pe şosele. Astfel, 22% dintre cei chestionati spun că este exclus ca ţara noastră să ajungă vreodată la performanţa de a avea un parc auto format în majoritate din vehicule electrice. Alţi 25% dintre conaţionali previzionează că vehiculele elec-trice ar putea depăşi numărul vehiculelor cu motor convenţional abia peste 20 de ani.

De fapt, în Europa de Est regăsim cele mai negative proiecţii privind viitoarea eră a mobilităţii. De exemplu, doar 15% dintre cehi consideră că maşina electrică ar putea deveni regina şoselelor în următorii 10 ani. Cei mai sceptici se declară ungurii, cu doar 14 procente dintre respondenţi, convinşi fiind că schimbarea se va face în cel mult un deceniu.

Conform răspunsurilor celor chestionaţi, în România, unul dintre principalele motive descurajante pentru cei care nu s-au lăsat încă convinşi să investească în maşini electrice ar fi numărul scăzut de staţii de încărcare.

La polul opus, fani înrăiţi ai industriei auto şi mari iubitori de nou în domeniu, când vine vorba de maşini electrice germanii se dezmint.

Deşi nu se pot plânge de lipsa infrastructurii dacă vorbim despre staţiile de încărcare, majoritatea dau vina ba pe preţ, ba pe autonomia redusă asigurată de baterie. Prin urmare, Ger-mania se poate lăuda cu cel mai mare număr de sceptici cu privire la noua eră a mobilităţii. O treime dintre germani nu cred că vehiculele electrice le vor surclasa vreodată numeric pe cele care consumă benzină sau diesel.

Deşi în ultimii ani în Germania s-au făcut progrese uimitoare atât la capitolul in-frastructură, cât şi referitoare la varietatea de modele oferite şi la preţul de vân-zare al acestora, doar 16% dintre cei interesaţi să cumpere o nouă maşină, vor achiziţiona un autoturism electric.

Sunt studii care susţin că în zonele Terrei cu mai multe zile însorite pe an, oamenii sunt mai optimişti. În cazul mobilităţii electrice, trebuie să recunoaştem că teoria se confirmă. 43% dintre turcii chestionaţi s-au declarat convinşi că ma-şinile electrice vor ajunge să domine şoselele în maximum 10 ani. Italienii văd şi ei partea plină a paharului, 37% subscriind la părerea celor din Turcia.

Rezultatele fac parte din studiul “Trăind în Europa”, realizat în prima lună a acestui an, în cadrul căruia E.ON și Kantar EMNID au chestionat circa 10.000 de oameni din Danemarca, Franţa, Germania, Italia, Marea Britanie, Republica Cehă, România, Suedia, Turcia și Ungaria.

Grupul german E.ON este unul dintre liderii pieţei de energie, având în România o prezenţă consolidată de-a lungul a circa 14 ani. Companiile-fanion ale grupului sunt Delgaz Grid şi E.ON Energie România, acestea desfăşurând activităţi de distribuţie, respectiv de furnizare a energiei pentru circa 3,1 milioane de clienţi.

Delgaz Grid este prima companie integrată de distribuţie a gazelor naturale şi electricităţii din România, având în operare, în jumătatea de Nord a ţării, o reţea de gaze naturale naturale de peste 22.000 km, care alimentează peste 1.000 de localităţi, respectiv o reţea de energie electrică în lungime de 81.000 km, care deserveşte 2.500 de localităţi.

E.ON Energie România este compania de furnizare a gazelor naturale şi a energiei electrice, precum şi a soluţiilor energetice pentru un portofoliu variat de clienţi. De la intrarea pe piaţa din România, grupul E.ON a investit circa 1,6 miliarde de euro, în principal în modernizarea reţelelor. Totodată, valoarea contribuţiilor virate la bugetul de stat şi bugetele locale se ridică la 2 miliarde de euro (C.P.)


Intră acum și în grupul de