Intră acum și în grupul de
Noul inspector școlar general interimar al județului Suceava, Gabriela Mihai, a declarat, luni, că primele rezultate după verificări în 78 din cele 212 școli din județ care sunt incluse în verificarea tematică privind situația rezultatelor școlare în cursurile gimaziale că sunt semnale că autoritățile școlare nu au informații despre copii care au părăsit sistemul de educație.
„În urma inspecției școlare avem semnale despre copii despre care nu se mai știe nimic. S-au transferat, au abandonat sau au plecat cu părinții în străinătate în clasa a cincea, a șasea, a șaptea și despre care nu avem informații. Suntem în derularea inspecției. Nu avem informații exacte”, a spus Gabriela Mihai care a menționat că în 6 septembrie ar urma să existe o situație clară.
Ea a spus că nu există prevederi legislative potrivit cărora părinții trebuie să anunțe dacă își retrag copiii de la școală și îi înscriu în străinătate.
„Nici noi nu putem avea un control dacă părintele respectiv respectă dreptul la educație al copilului lui și să fie obligat să îl înscrie la școala de rezidență”, a spus Gabriela Mihai.
Ea a explicat că părintele se adresează școlii cu o simplă cerere care este apoi înregistrată într-un program informatic, iar apoi „copilul a dispărut din sistem”.
Gabriela Mihai mai declarat că nu este în posesia situației privind rata abandonului școlar.
Potrivit inspectorului școlar general adjunct, Cristian Cuciurean, în județul Suceava rata abandonului este de 1 la sută.
„Nu e foarte mare la numărul total de elevi, de circa 115.000 de elevi”, a spus Cuciurean.
În cursul lunii august Ministerul Educației Naționale derulează în unitățile de învățământ o inspecție tematică, dublată de o analiză de risc, privind evoluția situației școlare a elevilor din învățământul gimnazial, de la înscrierea în clasa a V-a, în anul școlar 2015-2016, până la susținerea Evaluării Naționale, din anul școlar 2018 – 2019.
Astfel experţii din Corpul de control al ministrului Educației Naționale vor analiza situația școlară a elevilor promovați, corigenți, repetenți, cu situație școlară neîncheiată și transferați în cadrul metodologic, în anii școlari selectați, la nivelul unităţilor de învăţământ din toată țara.
Obiectivele acestei inspecții/analize de risc sunt identificarea grupurilor defavorizate de elevi aflați în risc de abandon școlar, prevenirea excluziunii școlare, precum și reducerea/remedierea erorilor din documentele școlare.(T.B.)
Intră acum și în grupul de