Intră acum și în grupul de
Adjunctul IŞJ Suceava, Virginel Iordache, a anunţat marţi, în cadrul unei conferinţe de presă, că pentru anul şcolar 2009-2010, pentru orele de dirigenţie se vor introduce obligatoriu discuţii despre cazurile de violenţă şi propuneri de soluţii pentru evitarea acestora. „Până la începutul anului şcolar se va pregăti o inventariere a cazurilor de violenţă ce vor fi dezbătute la orele de dirigenţie”, a declarat Virginel Iordache, cu menţiunea că acest lucru se face şi la recomandarea specialiştilor din cabinetele de asistenţă psihopedagogică, psihologi, sociologi.
„Şcoala trebuie să fie ancorată în realitatea cu care ne confruntăm zilnic. Violenţa a devenit, nu neapărat un fenomen de masă, dar este prezentă”, a afirmat adjunctul IŞJ Suceava. Acesta a mai spus că de cele mai multe ori şcoala este acuzată „deşi este una dintre instituţiile care luptă pentru limitarea fenomenului”.
Pe de altă parte, trebuie precizat că săptămâna trecută a avut loc a doua ediţie a Forumului interjudeţean „Mediul şcolar şi violenţa”, gazdă fiind Colegiul Naţional de Informatică “Spiru Haret” Suceava.
Forumul a fost organizat de IŞJ Suceava, în parteneriat cu Centrul Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională – Centrul Judeţean de Asistenţă Psihopedagogică şi Colegiul Naţional de Informatică Suceava.
La această activitate au fost invitaţi să participe, alături de reprezentanţii IŞJ-ului, consilieri educativi, profesori psihopedagogi din centrele şi cabinetele de asistenţă psihopedagogică, psihologi, sociologi, coordonatori de proiecte educaţionale pe această temă, ai Inspectoratului Judeţean de Poliţie, Centrului de Prevenire, Evaluare şi Consiliere Antidrog – Suceava, Agenţiei Naţionale Împotriva Traficului de Persoane – Centrul Regional Suceava, Organizaţiei Salvaţi Copiii, Agenţiei Naţionale pentru Egalitate de Şanse între Femei şi Bărbaţi, Direcţiei de Sănătate Publică Suceava.
Au fost prezentate activităţi desfăşurate în şcoli, proiecte derulate în judeţul Suceava sau în alte judeţe.
În intervenţiile lor, participanţii au subliniat necesitatea stabilirii de contacte permanente între toţi partenerii educaţionali, pentru a veni cu soluţii la problematica violenţei.
Concluzia a fost că această modalitate practică de identificare a resurselor, metodelor şi tehnicilor de combatere a violenţei în mediul şcolar, posibilitatea de comunicare directă între partenerii educaţionali implicaţi în prevenirea violenţei în şcoli este binevenită.
Intră acum și în grupul de