Proiect Educațional „Școala fără absențe” la Centrul Școlar de Educație Incluzivă „Sf. Andrei” Gura Humorului


Intră acum și în grupul de

La Centrul Școlar de Educație Incluzivă „Sf. Andrei” Gura Humorului a avut loc, vineri, 8 noiembrie 2019, prima activitate din cadrul Proiectului Educațional „ȘCOALA FĂRĂ ABSENȚE”, proiect de prevenire și combatere a absenteismului și a abandonului școlar adresat părinților și elevilor claselor V-VIII, cu tema „Absențe – cauze, consecințe – activitate cu părinții”.

Proiectul a apărut din necesitatea de a identifica cauzele care determină elevii să absenteze mult chiar din clasele gimnaziale, de a conștientiza atât ei cât și părinții lor, care sunt consecințele absenteismului asupra viitorului elevilor și mai ales de a găsi soluții pentru a reduce sau chiar combate acest fenomen în rândul elevilor școlii noastre.

Activitatea s-a adresat părinților elevilor cu risc de absenteism și a urmărit identificarea cauzelor care determină absenteismul și abandonul școlar al elevilor cu deficiență mintală de la clasele V-VIII. Cauzele absenteismului identificate de părinți au fost faptul că elevii pleacă de cele mai multe ori împreună cu prietenii de la școală pentru a se distra, sau pleacă pentru a merge la muncă și chiar părinții recunosc că uneori îi opresc acasă pentru a-i ajuta la diverse activități gospodărești.

Alte cauze invocate au fost legate de starea de sănătate și de faptul că unii elevi sunt plictisiți de școală și preferă să petreacă timpul cu prietenii. Împreună cu părinții s-au discutat care sunt consecințele pe termen scurt și lung ale absenteismului care afectează rezultatele școlare, comportamentul și dezvoltarea personală a elevului cât și orientarea școlară a acestuia. Soluțiile propuse de către părinți au fost inedite și ingenioase și anume de a purta discuții deschise și sincere cu elevii, de a-i motiva prin inițierea unui Concurs a-l cărui câștigător să fie elevul cu cele mai puține absențe și de a le cere să recupereze materia pierdută – să stea la școală în plus pentru fiecare oră de la care au lipsit.

La activitate au participat un număr de 29 de părinții ai elevilor cu  risc de absenteism de la clasele V-VIII, profesori diriginți de la clasele V-VIII, cât și   coordonatorii proiectului: responsabil de comisie metodică a diriginților prof. Sabin Rybanna, coordonator de proiecte și programe educative prof. Istrate Isabella, director adjunct prof. Poclitaru Cătălina și responsabilul comisiei metodice a profesorilor de educație specială prof. Mihăilă Daniela.

Activitatea s-a bucurat de succes în rândul părinților care în viitor vor participa împreună cu copii lor și la alte activități din proiect consolidând relația părinte-elev-cadru didactic.

A consemnat CPPE prof. Istrate Isabella.


Intră acum și în grupul de