Intră acum și în grupul de
În cadrul proiectului internaţional intitulat „Literacy Key Competence in Vet”, câştigat anul acesta de Colegiul Tehnic „Samuil Isopescul” Suceava, un director de bibliotecă şi 5 profesori din Italia şi Germania discută în aceste zile cu dascăli suceveni despre „Ştiinţa învăţării pe tot parcursul vieţii”.
Este vorba despre un proiect Leonardo- Parteneriate România, în valoare de 20.000 de euro, colegiul sucevean făcând parte din cele 36 şcoli, universităţi şi alte instituţii acceptate în total, a precizat coordonatorul de proiect, Michaella Melinte, director al colegiului sucevean.
Vizita delegaţiei străine reprezintă prima întâlnire din cele 6 programate prin proiect a se desfăşura în România şi în ţările partenere timp de doi ani, în care se va discuta despre sistemele de educaţie din ţările implicate, contribuţia dascălilor în dezvoltarea unor competenţe cheie privind ştiinţa de carte în rândul elevilor şi studenţilor, conştientizarea lor de a învăţa şi a se autoeduca în tot timpul vieţii, în nişte condiţii economice şi sociale date. „
„Proiectul ne ajută să găsim o bază comună, un limbaj comun de comunicare, fiindcă fiecare ţară are tradiţii şi sisteme educative diferite. E foarte interesant pentru noi să vedem cum funcţionează sistemul educaţional în România, şcolile, ca să avem idee despre ce se întâmplă. În acest proiect e important să ştim exact ce vom face în viitor. Ideea e de a gândi între noi cum predăm şi cum putem răspunde provocărilor secolului în care trăim”, a declarat Bettina Twrsuick, directoarea Bibliotecii fantastice din Wetzlou, Germania, coordonatoare de proiect.
Totodată, profesorii implicaţi în proiect sunt interesaţi să găsească noi metode didactice care să contribuie şi la dezvoltarea personalităţii elevilor sau studenţilor, a spus Berndt Vogeler, din Germania: „Încercăm să ne gândim şi la personalitatea elevilor, ca prin anumite metode didactice să aibă posibilitatea de a deveni o persoane pregătite pentru viitor, să fie capabili să supravieţuiască pe piaţa muncii, care e foarte dură”, a precizat acesta.
Proiectul va avea ca finalitate realizarea unei cărţi de curriculă despre „Ştiinţa de carte”, iar pentru Colegiul Tehnic „Samuil Isopescul”, crearea unei biblioteci virtuale. „Mi-am propus să realizăm o bibliotecă virtuală pentru că o bibliotecă e cartea de vizită a unei şcoli. Am văzut că pe elevii mei îi interesează calculatorul şi m-am gândit că poate vor fi interesaţi mai mult să deschidă o carte pe internet”, a mai spus prof. Melinte.
Intră acum și în grupul de