Intră acum și în grupul de
La Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Suceava, pe parcursul anului trecut s-au înregistrat un număr de 1.004 reclamaţii, cele mai multe dinte acestea fiind soluţionate în favoarea consumatorilor, respectiv 65%. „Din păcate, un număr de 41 reclamaţii au fost declarate nesoluţionabile întrucât consumatorii nu ne-au pus la dispoziţie documentele necesare cercetării, bon fiscal, contracte, facturi. Insistăm să se păstreze de către cumpărători aceste documente care însoţesc achiziţionarea unui produs sau serviciu”, precizează Elena Oanea, director adjunct al CJPC Suceava.
Potrivit acesteia, dintre reclamaţiile înregistrate cele mai multe au vizat sfera serviciilor, în procent de 67%. „Dintre acestea, de o complexitate deosebită au fost cele care s-au referit la serviciile financiar-bancare şi la serviciile financiare prestate de instituţii nebancare –IFN-uri. Astfel, pe această temă s-au înregistrat un număr de 84 reclamaţii, 53 dintre acestea soluţionându-se în favoarea consumatorilor. Principalele probleme reclamate au fost majorarea nejustificată a ratei dobânzii, a comisionului de administrare a creditului, nerespectarea clauzelor contractuale”, spune Elena Oanea cu menţiunea că, în urma cercetării acestor reclamaţii s-au aplicat un număr de 25 amenzi, în cuantum total de 143.000 lei.
Intră acum și în grupul de