Intră acum și în grupul de
E.ON Energie România a finalizat lucrările de înlocuire a sistemului de iluminat din Școala Gimnazială „Dimitrie Gusti”, din localitatea suceveană Fundu Moldovei.
Astfel, în toate cele aproximativ 15 clase ale școlii, la care se adaugă spațiile tehnice și cele comune, a fost înlocuit complet sistemul de iluminat, prin montarea de corpuri noi, având la bază tehnologia LED.
Potrivit comunicatului E:ON, emis în data de 12 august, acestea aduc o economie semnificativă la consumul de electricitate pentru iluminat, ceea ce înseamnă și facturi mai mici la energia electrică. Mai mult, iluminatul cu tuburi LED are și o durată de viaţă mai lungă față de sistemele clasice, ceea ce fac ca această investiție să fie una sustenabilă în timp, redu-când și costurile de mentenanță ale acestora. Tuburile LED ajung să aibă între 50.000 şi 100.000 de ore de funcţionare.
Dincolo de eficientizarea consumului de energie cu iluminatul, cei aproximativ 300 de elevi și cadrele didactice ale școlii se vor bucura de condiții de studiu mai bune, lumina dată de noul sistem fiind similară celei naturale în proporție de 98%. Lumina neutră stimulează activitatea mintală, crește atenția, concentra-rea și relaxarea, conducând chiar și la o performanță școlară îmbunătățită. Con-form unui studiu recent realizat de Institutul European pentru Performanța Clă-dirilor (BPIE), la fiecare 100 lucși cu care se îmbunătățește calitatea iluminatului din sălile de clasă, crește cu aproximativ 2.9% performanța educațională a ele-vilor.
„Sunt convisă că prin înlocuirea sistemului de iluminat din clase va fi mult di-minuată starea de oboseală sau somnolență indusă de o lumină deficitară. Această schimbare este benefică pentru noi toți și va determina o participare mai activă a copiilor la ore și, sperăm, rezultate mai bune la învățătură”, spune Elisabeta Zaișovschi, director al Școlii Gimnaziale “Dimitrie Gusti”.
Până la începutul acestui an, E.ON a investit peste 3,5 milioane de euro pentru îmbunătățirea condițiilor de studiu şi eficientizarea consumului de energie în școli. Programul, demarat în 2012, a acoperit până în prezent 65 de unități șco-lare din 18 județe, având circa 41.000 de elevi și profesori drept beneficiari di-recți. În total au fost montate 32.500 de corpuri de iluminat noi și 80.000 tuburi led.
Lucrările au fost realizate în cadrul programului „Energie în școlile copilăriei”.
Intră acum și în grupul de