Intră acum și în grupul de
Colegiul Agricol Fălticeni găzduieşte până vineri doi experţi din Germania, în cadrul unui program pe care şcoala l-a accesat, intitulat SES, Senior Experten Service. „Unitatea şcolară, Colegiul Agricol a identificat două domenii de calificare profesională -agricultură şi electrotehnică/automatizări, pentru care solicită consiliere ce va fi oferită de cei doi experţi. Domnul Gerhard Botzenhardt este inginer diplomat în domeniul agriculturii, specialist în pregătirea teoretică şi practică atât a adolescenţilor cât şi a adulţilor în agricultură ecologică. Domnul Helmut Voltz este inginer în domeniul electric şi experienţă atât în instruirea teoretică şi practică a elevilor dar şi în elaborare de curricule şi materiale didactice”, a declarat în cadrul unei conferinţe de presă şeful IŞJ Suceava, Petru Carcalete.
Potrivit acestuia, programul SES presupune o analiză a sistemului educaţional din România, cu referire deosebită în privinţa învăţământului profesional şi tehnic, studierea planurilor de învăţământ dar şi a programelor şcolare şi o comparaţie cu sistemului educaţional din Germania şi din alte state ale UE.
În această perioadă se desfăşoară activităţi teoretice şi de instruire practică susţinute alternativ de profesorii români şi de experţii oaspeţi, vizite la agenţii economici cu care şcoala are contracte cât şi la alte instituţii cu reprezentare la nivelul comunităţilor locale şi zonale ( Primăria oraşului Fălticeni, Direcţia Agricolă şi Oficiul de Consultanţă Suceava, APIA Suceava).
„Profesorii şcolii au posibilitatea de a realiza un schimb de experienţă constructiv şi de beneficia de o formare profesională chiar în cadrul şcolii. La finalul programului experţii vor oferi şcolii o diagnoză a sistemului educaţional din Colegiul Agricol pe cele două domenii solicitate cât şi sugestii pentru rezolvarea problemelor constatate, plecând de la premisele existente la acest moment în societatea românească. De asemenea, în baza acestei expertize se vor putea accesa programe europene care să aibă în vedere îmbunătăţirea bazei materiale şi de pregătire practică a elevilor”, a declarat Petru Carcalete, considerând că acest tip de program e foarte util pentru că evaluarea se face dintr-o zonă externă sistemului nostru educaţional, se oferă un feedback real şi constructiv şi în acelaşi tip oportunităţi de formare profesională pentru elevii, profesorii dar şi managerii şcolii.
Intră acum și în grupul de