Intră acum și în grupul de
Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă (ANOFM) a lansat în data de 19 octombrie 2010, în sala Aula Magna a Academiei de Studii Economice Bucureşti, campania de comunicare privind serviciile Serviciului Public de Ocupare (SPO) oferite tinerilor şi angajatorilor.
Această campanie se desfăşoară în cadrul unui proiect strategic finanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane, care are ca obiectiv general creşterea gradului de vizibilitate a serviciilor SPO în rândul tinerilor aflaţi în căutarea unui loc de muncă şi în rândul angajatorilor, fiind implementat în parteneriat cu trei companii naţionale : System&Network Solutions SRL, Data Media SRL, Rusu&Bortun Consultanţă SRL.
Durata campaniei este de 18 de luni, iar bugetul total de 10.016.900 lei. Campania are şi două obiective specifice: creşterea notorietăţii SPO şi a serviciilor oferite tinerilor în căutarea unui loc de muncă din mediul urban şi rural dar şi angajatorilor, precum şi furnizarea de informaţii care să ajute la dezvoltarea proceselor implicate în căutarea unui loc de muncă pe cont propriu: autoevaluare, căutarea ofertelor, abordarea ofertelor, prezentarea la un interviu.
Campania a pornit de la rezultatele a două studii de piaţă cantitative şi calitative în rândul tinerilor şi angajatorilor, în baza cărora a fost concepută o strategie generală de comunicare şi alte 4 tipuri de strategii de comunicare specifice (relaţii publice, comunicare online, publicitate şi evenimente).
Pentru această campanie au fost realizate materiale tipografice, după cum urmează: 1.201.200 pliante şi broşuri, 11.000 postere, 3000 de mape şi 2500 de foi imprimate. „Cum să alegem anunţurile de angajare”, „Cum să realizăm un bun CV”, „Cum să pregătim interviul de angajare”, „Cum să redactam o scrisoare de intenţie”, „Cum puteţi munci în Europa”, „De ce să apelezi la Serviciul Public de Ocupare”, „E bine să ai banii tăi”, „Ia-ţi primul job!”, sunt doar câteva materiale realizate în cadrul acestui proiect, care vor ajuta efectiv tinerii aflaţi în căutarea pe cont propriu a unui loc de muncă dar şi angajatorii.
Potrivit directorului executiv al Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă (AJOFM) Suceava, Aurelia Foşca, o parte din aceste materiale vor fi folosite de instituţia pe care o conduce în vederea dotării unui birou de self – service, creat prin implementarea altui proiect cu finanţare din Fondul Social European. De asemenea, AJOFM Suceava a folosit aceste materiale şi la bursa locurilor de muncă pentru absolvenţi organizată la nivel naţional în luna septembrie 2010, urmând să le disemineze şi către alte instituţii prin a căror activitate se pot atinge grupurile ţintă vizate de campania din cadrul proiectului: Universitatea „Ştefan cel Mare” Suceava, Instituţia Prefectului – Judeţul Suceava, Colegiul Naţional „Petru Rareş” Suceava, Colegiul Naţional „Ştefan cel Mare” Suceava, Colegiul Naţional „Mihai Eminescu” Suceava, Inspectoratul Teritorial de Muncă Suceava, Inspectoratul Şcolar Judeţean Suceava, Agenţia Judeţeană de Prestaţii Sociale Suceava.
Totodată, au fost create spoturi audio şi video care vor fi difuzate în mass-media, precum şi un film de prezentare al ANOFM care va rula în incinta AJOFM Suceava.
Conform contractului de finanţare, prin difuzarea media (tv, radio, print, online) se doreşte informarea a circa 1.000.000 de persoane, respectiv 10.000 de agenţi economici.
Nu în ultimul rând, s-a creat site-ul www.muncesti.ro care va promova mesajele campaniei printr-o activitate intensă de PR online, precum şi pe reţelele de socializare. Tot pe acest site, puteţi găsi şi informaţii cu privire la rezultatele şi evenimentele desfăşurate până în prezent.
Proiectul actual mai cuprinde organizarea de evenimente regionale precum şi inserarea de anunţuri publicitare în presa scrisă.
Trebuie menţionat faptul că la sfârşitul proiectului se vor face două cercetări de piaţă calitative şi cantitative pentru a evalua impactul campaniei de comunicare.
“Toate aceste realizări din cadrul proiectului „Campanie de comunicare privind serviciile SPO oferite tinerilor şi angajatorilor” sunt foarte utile, având în vedere faptul că la ultima ediţie a Bursei locurilor de muncă pentru absolvenţi participarea tinerilor nu s-a ridicat la nivelul anilor precedenţi, iar motivaţia lor pentru începerea activităţii profesionale este scăzută. Referitor la măsurile active de stimulare a angajatorilor pentru a încadra persoane din grupurile dezavantajate pe piaţa muncii, numărul de persoane ocupate prin acest tip de măsuri active în cursul acestui an este de 907 persoane, în creştere cu 1,1% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, cifre ce susţin eficienţa acestor măsuri în contextul actual”, a explicat Aurelia Focşa.
Intră acum și în grupul de