Intră acum și în grupul de
Dacă după două luni de zile învăţătoarea din Caracal, Cristina Anghel, a renunţat la greva foamei, nu acelaşi lucru se întâmplă şi cu profesoara din Fălticeni, Viorica Ioniţe, deşi aceasta din urmă a recurs la protest pe data de 22 octombrie.
Profesoară, dar şi lider sindical la Colegiul Tehnic „Mihai Băcescu” Fălticeni, Viorica Ioniţe a intrat în greva foamei, în urmă cu 10 zile, în semn de protest faţă de neaplicarea hotărârilor judecătoreşti în ceea ce priveşte salarizarea cadrelor didactice şi de asumarea răspunderii Guvernului pe Legea educaţiei.
Totuşi aceasta a ţinut să precizeze că a declanşat acest protest în mod individual, nu ca şi sindicalist, însă cauza este generală.
Viorica Ioniţe a fost vizitată la sfârşitul săptămânii trecute de reprezentanţii Sindicatului „Spiru Haret”, afiliat la FSLI, care i-au oferit colegei lor un simbol al luptei sindicale şi al solidarităţii pe care scrie „Uniţi vom învinge”.
Nu se ştie despre ce unitate vorbesc sindicaliştii de la „Spiru Haret” în condiţiile în care aproape două treimi dintre cadrele didactice din judeţul Suceava nu au răspuns apelului lansat de sindicate pentru a face joi, grevă generală.
Potrivit datelor transmise de şcolile din judeţ către IŞJ Suceava din totalul de 228 unităţi şcolare cu personalitate juridică, un număr de 97 s-au aflat în grevă, 121 nu au făcut grevă iar 10 unităţi mici, din localităţi rurale nu au raportat.
Astfel din totalul de 8.129 de cadre didactice, aproximativ 3000 cadre didactice s-au aflat în grevă, şi aparţin Sindicatelor „Spiru Haret” Suceava şi PRO EDUCAŢIA.
Totuşi Viorica Ioniţe spune că gestul celor de la Sindicatul Judeţean Învăţământ „Spiru Haret” Suceava o motivează să continui protestul şi că se simte „foarte bine, atât fizic, dar mai ales psihic, şi voi continua să lupt pentru drepturile mele şi ale colegilor mei, chiar şi după ce voi ieşi din greva foamei”.
Cât priveşte asumarea răspunderii pe Legea educaţiei de către Guvern, profesoara din Fălticeni a arătat că acest lucru reprezintă o nouă nedreptate pentru generaţiile actuale, dar şi pentru cele viitoare, pentru faptul că ea nu este adaptată cerinţelor şi nevoilor cadrelor didactice.
Intră acum și în grupul de