Intră acum și în grupul de
Venit direct de la Bucureşti la Reuniunea anuală de management instituţional desfăşurată marţi, dimineaţă de IŞJ Suceava, preşedintele Consiliului Judeţean Suceava, Gheorghe Flutur, le-a spus directorilor de unităţi de învăţământ preuniversitar din judeţ că le transmite noutăţi din partea ministrului Daniel Funeriu.
„L-am sunat pe ministrul vostru şi i-am spus că ne întâlnim şi l-am întrebat dacă vrea să vă transmită ceva. În primul rând, mi-a spus că vă informez Guvernul va discuta ordinul prin care se vor putea plăti profesorii pe proiecte europene. Până acum era o incompatibilitate, dar de acum cei care se implică în proiecte vor fi plătiţi. Al doilea lucru pe care l-a transmis vizează depolitizarea şcolilor. Legea Educaţiei nu mai permite politizarea şcolilor”, le-a spus directorilor de şcoli Gheorghe Flutur.
Acesta a precizat că 350 de directori de şcoli au ales să rămână pe această funcţie şi numai 2 au ales cele politice.
Depolitizarea managementului unităţilor de învăţământ din învăţământul preuniversitar este intens dezbătură zilele acestea la Ministerul Educaţiei.
„Legea Educaţiei Naţionale elimină orice tentaţie de politizare a structurilor manageriale din învăţământul preuniversitar. Cine are curiozitatea să citească textul Legii Educaţiei Naţionale constată o viziune unitară legată de acest deziderat, adică ne propunem depolitizarea pentru că suntem conştienţi de anumite derapaje care s-au produs în timp în zona învăţământului preuniversitar. Aşa cum ştiţi, tentaţia politizării ar putea apărea acolo unde discutăm de resursele financiare, de alocarea acestora. În consecinţă, textul legii trebuia să elimine orice posibilitate de politizare în zona resursei sau a fluxurilor de bani.
În acest moment, Legea Educaţiei Naţionale prevede la capitolul finanţare, mecanismul transparent de alocare a resurselor financiare, iar direcţia fluxului de bani este de la bugetul de stat către unitatea de învăţământ. Inspectoratele şcolare judeţene au fost decuplate efectiv de fluxul financiar, rolul acestora devenind unul de asigurare a calităţii procesului instructiv – educativ, monitorizarea de proces, acesta este rolul inspectoratelor şcolare. Repet, inspectoratele şcolare au fost decuplate de la repartizarea fluxurilor financiare. În aceste condiţii, textul de lege trebuia să securizeze funcţia managerială la nivelul unităţii de învăţământ, acolo unde resursele sunt alocate în mod transparent, prin mecanism, către unitatea de învăţământ”, a precizat secretarul de stat, Oana Badea.
Intră acum și în grupul de