Intră acum și în grupul de
Anul trecut, sucevenii au depus sute de reclamaţii la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Suceava la adresa băncilor. Şi în acest an, pe fondul crizei economice şi a efectelor acesteia, serviciile financiare rămân în centrul atenţiei pentru consumatori. Mentru marcarea zilei de 15 martie, Ziua Mondială a drepturilor Consumatorilor, organizaţia internaţională a asociaţiilor de consumatori, Consumers International a propus ca temă -Serviciile Financiare Corecte pentru Consumatori.
Potrivit comisarului şef al CJPC Suceava, Elena Oanea, continua îmbunătăţire a protecţiei consumatorilor în acest domeniu rămâne un obiectiv atât la nivel internaţional cât şi naţional.
Aceasta a precizat că, la nivelul CJPC Suceava, în anul 2010, în domeniul produselor şi serviciilor financiare au fost înregistrate un număr de 400 reclamaţii, principalele aspecte reclamate de consumatori referindu-se la majorarea dobânzii la creditele contractate, existenţa unor clauze abuzive în contracte, refuzul băncii de a reeşalona creditele, deficienţe operaţiuni carduri-tranzacţii de bitate de mai multe ori, blocare card în ATM, neeliberare numerar ATM, imposibilitatea de a efectua tranzacţii on-line. A mai fost reclamată încălcarea clauzelor contractuale de către bancă, raportarea la Biroul de credit, fără notificare prealabilă, majorarea comisionului de administrare credit, perceperea comisionului de risc interzis prin OUG 50/2010.
„Trebuie de remarcat că în acest an numărul de reclamaţii vizând serviciile financiare a scăzut considerabil, aceasta şi datorită faptului că s-a diminuat semnificativ activitatea de creditare”, a subliniat Elena Oanea.
Conform spuselor acesteia, recent s-au încheiat o acţiune de control în care au fost verificate 16 puncte de lucru de pe raza judeţului Suceava, din a tot atâtea societăţi bancare fiind aplicate 8 sancţiuni contravenţionale, dintre care 7 amenzi în valoare de 57.000 lei.
Intră acum și în grupul de