Conferinta Internationala la Colegiul Tehnic „Samuil Isopescu” din Suceava (VIDEO)


Intră acum și în grupul de

Colegiul Tehnic „Samuil Isopescu” Suceava organizează în data de 28 aprilie, de la ora 11.00, Conferinţa Internaţională “Ce semnifică ştiinţa de a învăţa pe tot parcursul vieţii în învăţământul vocaţional şi tehnic”, ca rezultat ale proiectului Leonardo da Vinci-Partneriate cu tema “Literacy! A key competence in VET”, desfăşurat în perioada 2009-2011, în parteneriat cu: Phantastische Bibliothek din Wetzlar,Germania, Berufliche Schule des Wetteraukreises – Nidda, Germania şi Istituto Tecnico Commerciale “Archimede” – Modica, Italia.

„Este vorba despre o participare internaţională la care vor fi de faţă un total de 60 de persoane – cadre didactice, directori de licee şi inspectori şcolari din judeţ, precum şi reprezentanţi ai partenerilor din Germania şi Italia. Scopul conferinţei este diseminarea activităţilor şi rezultatelor proiectului, într-o formă inedită de workshop în data de 27 aprilie, de la ora 14:30”, a declarat şeful Inspectoratului Şcolar Judeţean Suceava, insp. general Petru Carcalete, în cadrul unei conferinţe de presă.

Astfel, potrivit şefului IŞJ Suceava, va fi analizat impactul proiectului pentru predarea-învăţarea în învăţământul vocaţional şi tehnic, în contextul pregătirii elevilor pentru piaţa muncii în UE, având în vedere nu doar învăţarea formală ci şi pe cea nonformală, ca procese personale de învăţare de o importanţă vitală, aflate la baza învăţării pe tot parcursul vieţii.

Totodată, în cadrul workshop-ului organizat în principal cu profesori de liceu din municipiul Suceava vor fi analizate competenţele cadrelor didactice şi vor fi formulate concluzii şi previziuni pentru învăţământul vocaţional şi tehnic european de secol XXI. Ca tehnici pedagogice, vor fi utilizate jocul de rol şi lucrul în grup, cu prezentarea rezultatelor.

Proiectul Literacy! A key competence in VET este coordonat la nivel european de către dipl. Bibl. Bettina Twrsnick, director al Phantastische Bibliothek din Wetzlar, Germania, iar în Colegiul Tehnic „Samuil Isopescu” Suceava de către directorul acestuia, prof. Michaella Melinte.

Carcalete a arătat că între obiectivele proiectului pot fi menţionate: reflecţia asupra modelelor de Literacy, din sistemele de învăţământ europene, sublinierea conceptului de Literacy curriculum, în scopul implementării acestuia în învăţământul vocational şi tehnic şi dezvoltarea conceptului de “centru pentru competenţe” destinat bibliotecilor şcolare.

Şeful IŞJ Suceava a mai menţionat că pe parcursul celor doi ani de proiect, începând cu octombrie 2009, au avut loc cinci întâlniri de lucru, în cadrul cărora s-au desfăşurat activităţi variate: vizite la instituţii reprezentative din ţările partenere, asistenţe la activităţi (curriculare şi extracurriculare), activităţi de formare etc.

“Pentru Colegiul Tehnic < Samuil Isopescu > o importanţă deosebită o reprezintă realizarea Bibliotecii virtuale care poate fi accesată de către orice doritor pe site-ul scolii:www.samuilisopescu.ro. În prezent este în fază de finalizare, după o îndelungă activitate, un ghid pentru profesori, intitulat Literacy Guidelines, care va conţine descrierea competenţelor Literacy pe care elevii trebuie să le dobandească la sfârşitul liceului pentru a fi competitivi pe piaţa muncii din Europa, precum şi proiecte didactice, adaptate astfel încât să poată fi folosite de către orice profesor”, a mai declarat Petru Carcalete.


Intră acum și în grupul de