Intră acum și în grupul de
Polițiștii SPR 9 Șcheia au fost sesizați, joi, direct de către o femeie de 48 de ani cu privire la faptul că a comandat un telefon mobil de la o persoană care postase un anunț pe aplicație de vânzări, iar la momentul primirii coletului aceasta a constatat faptul că în interiorul acestuia se aflau două huse și o bucată de lemn, în locul telefonului comandat.
Din verificările efectuate a rezultat că la data de 23.11.2023, ca urmare a vizualizării anunțului postat de un utilizator pe o platformă de anunțuri, femeia de 48 de ani a comandat de la acesta un telefon în valoare de 900 de lei.
În timp ce femeia se afla la locuința de domiciliu din satul Brașca din comuna Ilișești a fost contactată, joi, de un angajat de la ghișeul unității poștale din Ilișești pentru a ridica coletul, a achitat suma de 900 lei, reprezentând contravaloarea acestuia, după care, deplasându-se la domiciliu și desfăcând coletul a constatat faptul că în el se află două huse și o bucată de lemn și nu telefonul pe care l-a comandat.
Femeia a încercat discute prin intermediul aplicației de vânzări cu bărbatul care postate anunțul pentru a cere explicații, însă nu a primit niciun răspuns, ulterior acesta ștergând și contul.
Polițiștii au întocmit dosar penal cu privire la săvârșirea infracțiunii de „înșelăciune”, cercetările fiind continuate de lucrătorii Secției 9 Poliție Rurală Șcheia.
Poliția Județeană Suceava face un nou apel sucevenilor să fie atenți când fac cumpărături online pentru a reduce riscul de a fi înșelați.
Realizarea cumpărăturilor on-line a devenit din ce în ce mai ușoară, tot mai mulți cumpărători orientându-se spre acest tip de comerț având în vedere timpul economisit prin rapiditatea tranzacțiilor chiar la distanțe mari.
Pentru toată lumea, acestă tendință aduce atât oportunități, provocări, dar totodată, reprezintă și un risc mai mare de fraude, cărora le pot cădea victime atât comercianții, cât și cumpărătorii, arată Poliția Suceava.
Aproape zilnic, polițiștii sunt sesizați cu privire la înșelăciuni în mediul on line cu prilejul achiziționării unor bunuri. Bunurile comandate nu mai ajung, sau unle sunt de calitate îndoilenică și nu reprezintă produsul comandat. De cele mai multe ori aceste situații sunt generate și de superficialitatea cumpărătorilor sau vânzătorilor care nu respectă reguli minime de prevenire și siguranță.
Această perioadă este asociată cumpărăturilor de Sărbători și vine cu multe oferte în spațiul online, iar, pentru a vă bucura în siguranță de produsul dorit, polițiștii suceveni vă transmit o serie de recomandări:
Printre cele mai întâlnite fraude online sunt vânzările fictive, adică postarea de anunțuri de vânzare online. În acest mod, ulterior convingerii cumpărătorilor să transfere sumele de bani solicitate, bunurile nu mai ajung la destinație, nefiind livrate.
Astfel, dacă efectuați cumpărături online, este recomandat să nu trimiteți banii în avans. Folosiți un serviciu cu plata ramburs (achitarea costurilor de către destinatar la momentul livrării bunului).Înainte de a face achiziții online, verificați cu atenție sursa de comercializare. Cumpărați bunuri din surse sigure, folosind site-uri de comerț online pe care le cunoașteți sau pe care le-ați mai folosit și verificați recenziile comerciantului, înainte de a achiziționa produsul.
De asemenea, păstrați întotdeauna documentele referitoare la plățile pe care le-ați efectuat online.
Totodată, cumpărătorii pot primi pe email mesaje care par a fi trimise de societăți sau persoane de încredere, însă, în fapt, adresele de email ale expeditorilor sunt modificate, astfel încât să pară că sunt legitime.
Intră acum și în grupul de