Sanda-Maria Ardeleanu: „Avem echipa providentiala pentru a conduce invatamantul romanesc la standardele dorite si absolut necesare pentru intreg spatiul european”


Intră acum și în grupul de

Deputatul PDL de Suceava, prof. univ. dr. Sanda-Maria Ardeleanu, a participat la finele săptămânii trecute, alături de conducerea Inspectoratului Şcolar Judeţean (IŞJ) Suceava, la programul dens “și captivant prin noutate” propus de conducerea Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului (MECTS) pentru întâlnirea de lucru a inspectorilor școlari generali, care s-a desfăşurat la Suceava.

Potrivit parlamentarului democrat-liberal sucevean, dialogul cu cei 42 de inspectori școlari generali din toată țara a fost animat de însuşi ministrul Educaţiei, Daniel Petru Funeriu, acestuia alăturându-i-se secretarul de stat pentru învățământ preuniversitar, Oana Badea, directorul general pentru învățământ preuniversitar, Liliana Preoteasa, un director pentru învățământ preuniversitar, Tania Sandu, directorul general de resurse umane, Corina Marin, directorul pentru patrimoniu, Bogdan Popoviciu, directorul adjunct pentru învățământ tehnic și profesional, Vlăduţ Zoica, secretarul general adjunct, Ioana Lazar și consilierii ministrului și al secretarului de Stat, Maria Busoni, respectiv Tudorel Urian.

“Această întâlnire a fost un adevărat eveniment, deși caracterul eminamente lucrativ nu a permis nici o manifestare de festivism, cuvinte goale de conținut sau fraze rostite de complezență. << Desantul >> conducerii MECTS la Suceava, sub grija organizatorilor dibaci și profesioniști, dar și sub aura școlii sucevene ale cărei rezultate sunt recunoscute ca incontestabile, a permis , chiar de la deschiderea întâlnirii, lansarea unor propuneri concrete și realiste ce privesc soarta copiilor și a tinerilor români în viitorii ani”, apreciază Sanda-Maria Ardeleanu pe blogul personal, explicând de ce reuniunea de lucru de la Suceava poate fi considerată un important eveniment național.

“Măcar două elemente îmi permit să apreciez reuniunea de lucru de la Suceava ca fiind un important eveniment național: în primul rând, momentul desfășurării ei, la finalul unui an de tranziție între << vechi >> și << nou >> pentru învățământul românesc, vorbindu-se , odată cu 1 septembrie 2011, despre << o schimbare la față >> a sistemului (Oana Badea), pe principiul << întoarcerii la ceea ce era bun în școala românească >>; în al doilea rând, numărul mare de << noutăți absolute >> lansate cu această ocazie, printre care amintim: introducerea sistemelor de monitorizare a situației absențelor în școli, implementarea orei de lectură la clasele I-VIII, Ministerul agreând și ideea introducerii în curriculum a unei ore de gramatică la liceu, măsurile de stimulare a dezvoltării și perfecționării resursei umane, Daniel Petru Funeriu insistând asupra importanței capitale a calității omului de la catedră sau a << omului din spatele camerelor >>, explică deputatul PDL de Suceava.

Ea a ţinut să aprecieze “sinceritatea absolută” a dialogului angajat de reprezentanții Ministerului. “Exemplific prin câteva situații: atunci când, frontal, inspectorii școlari generali au fost întrebați, la capitolul << depolitizare >>, dacă au resimţit presiuni politice, s-a ridicat (totuşi) o mână; la prezentarea concluziilor legate de bacalaureatul 2011, sesiunea din vară, inspectorii generali au invocat actantul << meditator >>, ca participant direct la pregătirea și evaluarea elevului. Tot de << sinceritate >>, ca o provocare, țin și întrebările formulate de Liliana Preoteasa: << Ce nu a fost în ordine în sistem? >>; << De ce nu se fac (bine) orele? >> ; << Cum trebuie să lucrăm la noul curriculum și, mai ales, cum va trebui să-l implementăm? >> ;<< Care este raspunderea noastră, a celor de la clasă? >>; << Cum va trebui inspecția școlară să sprijine procesul îmbunătățirii calității? >>.

Dialogul democratic a permis ca, și la Suceava, propunerile să vină, uneori pe bază de vot, din partea școlilor și a județelor (problema camerelor de luat vederi, a implementarii sistemului de monitorizare a absențelor, a uniformei școlare, a contestațiilor la bacalaureat…). A fost evident că exercițiul democratic al dialogului nu a început la Suceava, printr-o regie de moment. Este inconturnabil faptul că rezultatele implementarii principiilor noii Legi a educației au încurajat și remotivat sistemul, pe actorii și decidenții lui. S-a lucrat într-un permanent dialog, într-o echipă creativă și bine coordonată”, arată prof. Ardeleanu pe blogul său, subliniind, totodată, că „la Suceava s-a spus clar că se intră, odată cu 1 septembrie, într-o << altă paradigmă >> generată de o nouă structură, mult îmbunătățită, a anului școlar, de continuarea măsurilor ce vizează o evaluare corectă care să ne conducă, mai ușor, către o evaluarea de accentul care se va pune pe calitatea formării și perfecționării resursei umane”.

Deputatul sucevean menţionează, de asemenea, că dezbaterile de la Suceava au vizat situaţia întregistrată anul acesta la examenul de bacalaureat, precum şi perspective viitoare în ce priveşte admiterea în liceu şi examenul de titularizare.

“Analiza situației de la bacalaureat a permis, pe baza interpretării datelor, formularea concluziei pertinente că, în toamnă, au șanse mari să treacă acest examen aproximativ 64.000 de elevi (cei care au picat la o singură probă și cei care au luat toate probele, neîntrunind media de promovare a examenului), putându-se, astfel, ajunge la un procent de promovabilitate de 60% per total bacalaureat 2011. Aceasta, în condițiile menținerii aceluiași nivel de exigență, ale generalizării sistemului de supraveghere cu camere video și ale evaluării corecte.

S-a mai vorbit despre admiterea în liceu și nevoia de a dezvolta sistemul de consiliere și orientare școlară și profesională, despre necesitatea extinderii învățământului tehnologic și vocațional, de școala inclusivă și << școala altfel >>, de progresia nivelului de pregătire a elevilor, de bacalaureatul diferențiat, de titularizarea de anul viitor, dar și de examenul de suplinire de anul acesta care va respecta aceleași exigențe de la titularizare, pentru încurajarea promovării unei pregătiri corespunzătoare a dascalilor, despre investiții… Nu puține au fost trimiterile către învățământul universitar, ceea ce a impus formularea propunerii unor întâlniri comune rectori-inspectori școlari generali (Sanda-Maria Ardeleanu). Preluând ideea de a-i învăța pe copii << cum să cheltuie banii >> (Gheorghe Flutur), s-a deschis o întreagă dezbatere despre învățarea antreprenorială și implementarea concepției antreprenoriale, a dezvoltării comportamenului antreprenorial care înseamnă, de fapt, o nouă atitudine față de muncă, de management, bani, produs”, scrie Sanda Ardeleanu pe blog.

Parlamentarul democrat-liberal sucevean a formulat şi o concluzie a întâlnirii de lucru a inspectorilor generali şcolari care a avut loc la Suceava. “Oameni de școală, devotați și dedicați, au cântărit rezultatele muncii lor, cu gândul la copii și tineri. Au fost de acord că schimbarea nu trebuie făcută de dragul schimbării, dar că ea trebuia să se producă, impusă, ca o necesitate. Și nu în ultimă instanță, că << toată lumea trebuie să se simtă bine în școală >> (Liliana Preoteasa). Avem echipă providențială pentru a conduce învățământul românesc la standardele dorite și absolut necesare pentru întreg spațiul european”, a conchis deputatul Sanda-Maria Ardeleanu pe blogul său.


Intră acum și în grupul de